Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tepelné hospodářství Hradec Králové podalo podnět k ÚHOS

Tepelné hospodářství Hradec Králové podalo podnět k ÚHOS

Foto: Pixmac

Městská společnost Tepelné hospodářství Hradec Králové (THHK) v tomto týdnu podala podnět k přezkoumání možného porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže ze strany dodavatele tepla společnosti Elektráren Opatovice (EOP), také na Úřad pro hospodářskou soutěž (ÚHOS). Pokračuje tak v nesouhlasu se skokovým navýšením cen tepla společností EOP pro rok 2014, které započalo 13. prosince 2013 podáním na prošetření cenové politiky EOP k Energetickému regulačnímu úřadu (ERÚ).

Ze strany THHK tak jde o rekordně rychlou reakci od okamžiku 22. listopadu 2013, kdy se o navýšení cen tepla poprvé dozvědělo. Dne 28. ledna 2014 proběhlo zasedání představenstva městské společnosti THHK, které návrh podání podnětu k přezkoumání na Úřad pro hospodářskou soutěž (ÚHOS) schválilo.Společnost EOP pro rok 2014 navýšilo cenu tepla z primárních horkovodů o 8,45% a ze sekundárních teplovodů pro konečné odběratele o 5,5%. THHK považuje tyto nárůsty jako neopodstatněné, a jako precedens pro další nestandardní zdražování ceny tepla v dalších letech.Královéhradecká městská společnost THHK se tak snaží o zmírnění dopadů navýšení cen tepla ze strany Elektráren Opatovice pro všechny odběratele královéhradeckého a pardubického regionu. Svými cenami i nadále patří mezi nejlevnější teplárenské společnosti v České republice, které dodávají teplo a teplou vodu do desítek tisíc domácností a několika stovek institucí. Tuto strategii nízkých cen tak chce Tepelné hospodářství udržet i dlouhodobě do budoucna.

Témata:  ÚHOS

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy