Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Půlmiliardová pokuta? To už mě nepřekvapí, komentuje komunista

Půlmiliardová pokuta? To už mě nepřekvapí, komentuje komunista

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Ministerstvo zemědělství dostalo od finančního úřadu nevídanou pokutu půl miliardy za špatně vypsané IT zakázky. Předseda poslaneckého klubu komunistů Pavel Kováčik se tomu už ani nediví.

Resort zemědělství podle finančního úřadu v letech 2005 až 2011 diskriminoval část účastníků řízení. Do tohoto období spadají vlády Paroubka, Topolánka, Fischera a Nečase. Ministerstvo se zároveň potýká s vyšetřováním protikorupční policie zaměřené právě na IT zakázky. Podnět podal antimonopolní úřad.

"Už mě snad ani nemůže nijak překvapit, že se každou chvíli dozvídám o nějakých nekalostech, které minulé vlády prováděly. Je velmi důležité, aby byly tyto případy dotaženy do konce a nezůstala tu pachuť z bezmoci. Co se týče samotné pokuty pro Ministerstvo zemědělství, kterou mu vyměřil finanční úřad, tak ta bohužel neřeší naprosto nic," komentuje to Kováčik.

Pokuta se jen přesune ze zemědělství na finance a potrestán nebyl viník, tedy původní ministr, nýbrž ministr nový. "O chybějící peníze si stejně bude ministerstvo žádat Ministerstvo financí. V takových chvílích se ukazuje, že co nám schází, je hmotně-právní odpovědnost úředníků za učiněná nesprávná rozhodnutí v rozporu se zákonem. Riziko, že by v takových případech museli sáhnout do vlastní kapsy, by určitě pomohlo jak preventivně, tak jako aspoň částečná satisfakce," dodal Kováčik s tím, že by chtěl hmotnou odpovědnost politiků a úředníků vidět v programu vlády. Obdobný požadavek má i hnutí Úsvit.

IT zakázky se v posledních letech staly terčem korupce a klientelismu ve velkém. Upozorňuje na to dokonce zpráva Bezpečnostní a informační služby.

Témata:  Ministerstvo zemědělství

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy