Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Babiš a Okamura uzavřeli tajnou dohodu. Víme, co v ní je

Babiš a Okamura uzavřeli tajnou dohodu. Víme, co v ní je

Foto: Česká televize

Ano 2011 Andreje Babiše a Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury mají stejnou cílovou skupinu a stejné ambice. Usednout do Poslanecké sněmovny. Přesto si nebudou házet klacky pod nohy. Uzavřeli spolu "dohodu o neútočení".

"Mluvili jsme o tom, že o sobě nebudeme lhát, pomlouvat se a vzájemně se nepravdivě dehonestovat. Když jsem Babišovi navrhl, abychom se domluvili, že nebudeme překrucovat fakta a vzájemně o sobě lhát, neváhal ani vteřinu. Prostě jsme si řekli, že budeme vést korektní, slušnou kampaň," popsal Právu Tomio Okamura, jak jejich dohoda v praxi vypadá.S nikým jiným se podle deníku Okamura nedomlouval, protože prý "nebylo s kým". " Většina ostatních předsedů se se mnou nechce bavit," dodal.Že by ale oba lídři uvažovali o více než o "dohodě o neútočení", Okamura odmítá. "Konzultujeme věci a setkáváme se. Ale o spolupráci nebyla řeč," popřel jakékoli spojenectví. Politologové se domnívají, že jejich hnutí má šanci oslovit voliče znechucené současnou situací. Voliče, kteří chtějí nový vítr. Tak jak tomu bylo v roce 2010, kdy malé strany slavily nebývalý úspěch. "Úsvit přímé demokracie je spíše populistické, mohlo by odebrat hlasy levicovým stranám. Bohatý Babiš zdůrazňuje priority, které zase levicového voliče neosloví," řekl Právu politolog Tomáš Lebeda. Ano 2011 by mohlo získat hlasy voličů ODS nebo Věcí veřejných.

Témata:  Andrej Babiš Tomio Okamura

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy