Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Válka v Jemenu: Ve skladu hnije obilí pro skoro čtyři miliony lidí

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

OSN požádala účastníky konfliktu v Jemenu, aby zpřístupnili sklad obilí v přístavním městě Hudajdá. Jsou v něm tuny zásob schopných nasytit téměř čtyři miliony Jemenců, humanitární pracovníci se k nim ale kvůli komplikované situaci nemohou dostat. Hrozí, že obilí shnije, upozornil dnes zvláštní vyslanec OSN pro Jemen Martin Griffiths.

Obilí, které nechal do Jemenu dopravit Světový potravinový program (WFP), by podle OSN vystačilo na měsíc pro 3,7 milionu Jemenců. Přístup k němu je zablokován pět měsíců.

OSN se snaží přimět obě bojující strany, tedy šíitské povstalce a vládu, aby splnily dohodu uzavřenou v prosinci ve Švédsku. Počítala s tím, že v přístavu Hudajdá, jímž proudí humanitární zásilky do Jemenu, zavládne příměří. I když těžké boje ustaly, fronta se zatím nepohnula. Kontrolu nad přístavem i nadále mají šíité, vládní jednotky a jejich spojenci jsou na okraji.

Ve skladu, který se nachází na rozhraní mezi znepřátelenými jednotkami, je asi 51.000 tun obilí a zařízení k jeho semletí. OSN v Hudajdá neustále vyjednává, minulý týden se podle agentury Reuters podařilo dospět k "předběžné dohodě" o stažení jednotek.

Konflikt v Jemenu trvá do roku 2014 a podle bilance Světové zdravotnické organizace už připravil o život asi 10.000 lidí a vyvolal rozsáhlou humanitární krizi. Problémy obstarat si jídlo má 12 milionů z 27 milionů Jemenců.

Témata:  Jemen OSN válka obilí

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy