Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kavárna, kde obsluhují hosty roboti? A vtipkují s vámi

V budapešťské kavárně obsluhují hosty robot
V budapešťské kavárně obsluhují hosty robot
Foto: Attila Polyák / We Love Budapest

Zvenčí vypadá budapešťská kavárna Enjoy Café podobně jako jiné podniky tohoto druhu, kam lidé chodí na snídani, na čaj nebo na skleničku vína. Ale uvnitř se ukáže, že jde o mimořádné místo: o hosty v kavárně se starají roboti.

Podle agentury Reuters roboti zvládnou všechno, co se od obsluhy v kavárně čeká, a k tomu i něco navíc. Roznášejí jídlo a pití, vyprávějí vtipy, zatancují si s dětmi nebo si jen tak poklábosí s hosty.

Za nápadem stojí technologická firma E-Szoftverfejlesztö, která chce lidem z masa a kostí přiblížit revoluci v automatizaci a umělé inteligenci.

Robotičtí číšníci a servírky vysocí přibližně jako šestileté dítě se v kavárně pohybují po předem daných trasách a rozvážejí objednané pochoutky zákazníkům. Ti si musejí dávat pozor, aby obsluze nepřekáželi v cestě. Jiní roboti, tak jako třeba Paprika, se starají o zábavu. Může si s hosty povídat, s těmi odvážnějšími i zatančit. Robotka Paprika, kterou vyvinula japonská firma Softbank, musela být upravena tak, aby slyšela hosty v kavárenském šumu, říká majitel Enjoy Café Tibor Csizmazia.

Podle recenzí, jaké o kavárně doposud vznikly, jsou hosté nadšení z šaškáren, jaké Paprika dělá, a jsou shovívaví k poněkud těžkopádnému stylu práce, kterým se ona i její kolegové vyznačují.

Ačkoli ve světě panují obavy, že roboti vytěsní lidi z práce, v budapešťské kavárně to neplatí. "Musíme zaměstnávat dvojnásobek lidí oproti dřívějšku, protože abychom ovládali 16 až 20 robotů od devíti ráno do devíti večer, musíme mít v záloze IT specialisty," řekl Csizmazia.

Témata:  Budapest, Hungary restaurace roboti

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy