Kuriozita: čím větší horko, tím více žádostí o půjčku

Když je venku jako na poušti, lidé doma žhaví Internet a poptávají finanční služby. Když naopak teploty poklesnou, ochladí se i zájem o půjčky. K tak kurióznímu závěru dospěla aktuální studie společnosti ACEMA Credit, nejvýznamnějšího poskytovatele zajištěných úvěrů na českém trhu.

Ilustrační fotografie
reklama

„Když jsme proložili meteorologická data s množstvím online žádostí o úvěr, až mě překvapilo, jak věrně se křivky doprovázejí. Při teplotách nad 30 stupňů vystřelil denní počet poptávek až k hranici 200. Rekordních 246 vyplněných formulářů nám přišlo 6. srpna, kdy průměrná teplota činila 36 °C. Při ochlazení k 20 °C jsme se naopak pohybovali kolem 100 žádostí denně i níže,“ říká Petr Šíma, marketingový ředitel společnosti ACEMA.

Jak si vysvětlit tento kuriózní trend? Třeba tím, že krásné počasí vzbuzuje v lidech dobrou náladu a s ní z pravidla roste i chuť investovat do domácnosti. A nebo prostě tím, že lidé už dnes před horkem neutíkají na koupaliště, ale čím dál častěji do klimatizovaných místností s počítačem. Je přitom pozoruhodné, že touha utrácet se týká jen významnějších a dlouhodobějších investic. Vždyť internetové obchody nedávno hlásily, že v horku jim klesají tržby, zatímco za deště naopak stoupají.

Typická žádost o úvěr: v pondělí dopoledne, muž ve znamení berana

Studie společnosti ACEMA Credit odkryla i řadu dalších zajímavých souvislostí. Zatímco dlouhodobý průměr požadovaného úvěru je 450 000 Kč, přes prázdniny stoupl až na 586 000 Kč. Analytici dále zkoumali například četnost žádostí v závislosti na dnech v týdnu, denní době či dokonce znamení zvěrokruhu žadatele.

„Nejčastěji lidé žádají o úvěr v pondělí mezi 9–10 hodinou, žádosti posílají o něco častěji muži a nejfrekventovanější znamení je beran. To by v celku odpovídalo jeho charakteristice – horoskopy popisují muže ve znamení berana jako energického člověka plného inspirace a dobrých nápadů, který má touhu a motivaci se prosadit,“ směje se Petr Šíma.

Společnost ACEMA Credit si buduje pozici lídra nebankovního trhu již více než 15 let. V roce 2012 ještě více posílila vstupem zahraničního investora a dostala nový název ACEMA Credit Czech, a.s. S novou vizáží je spojená i výrazně pozitivní změna v oblasti služeb klientům. Společnost upravila své produkty tak, aby byly ještě přístupnější a atraktivnější pro daleko širší okruh žadatelů o úvěr.

Témata: půjčky | ekonomika

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky