Lidé volali, aby dostali půjčku. Stálo je to balík

Nejvyšší pokutu v historii za poskytování spotřebitelských úvěrů udělila Česká obchodní inspekce firmě Boyde, která nabízela úvěry pomocí předražené telefonní linky. Společnost musí zaplatit 5 milionů.

Ilustrační fotografie
reklama

Fígl spočíval v tom, že za každou minutu hovoru musel zákazník zaplatit skoro stokorunu. Podle zákona ale nesmí být takový hovor úvěrovou firmou vůbec zpoplatněn. Jednoho volajícího přišlo volání dokonce na bezmála 64 tisíc korun. Firma přitom nakonec žadateli žádný úvěr neposkytla.

95 korun za minutu hovoru. Tolik museli zaplatit zájemci o půjčku u firmy Boyde. Úvěry totiž firma nabízela přes telefon. Operátorka ale vždycky hovor zdržovala a tak ten, kdo si chtěl půjčit, musel paradoxně sám zaplatit tisíce.

Když si firmu najdete na internetu, vyjede na vás záplava stížností - lidé popisují, jak si chtěli půjčit a místo toho se sami nemohli doplatit. Ti šťastnější se vešli do deseti tisíc, jiní ale platili mnohem víc.

Firma má podle obchodního rejstříku sídlit na adrese v pražských Kbelích. Na místě ovšem není a nic o ní nevědí ani sousedi. A přitom má nyní platit pořádně mastnou pokutu.

Česká obchodní inspekce mohla maximálně uložit až dvacetimilionovou pokutu, nakonec firma Boyde dostala "jen" čtvrtinu této částky.

I tak je to rekord. Tak vysokou pokutu ČOI v oblasti spotřebitelských úvěrů udělila prvně. V minulosti musely stejnou sumu zaplatit například firmy klamající v oblasti realitních smluv nebo pohonných hmot.

Za první tři měsíce tohoto roku už inspektoři České obchodní inspekce zkontrolovali celkem 75 firem poskytujících spotřebitelské úvěry. Udělili 56 pokut v celkové hodnotě skoro šest a půl milionu korun.

Témata: CZK | půjčky

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky