Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Simuluje někdo před vámi pád na lyžích? Můžete se stát součástí pojistného podvodu

Lyžování, ilustrační fotografie
Lyžování, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Jarní prázdniny jsou v plném proudu, horská střediska praskají ve švech a nehod na sjezdovkách přibývá. Navzdory tomu lidé podceňují pojištění odpovědnosti. Sjednají si klasické cestovní pojištění, a pak spoléhají na doplňkové pojištění třeba u platební karty, kde jsou však nízké limity pojistného plnění. Přitom u odpovědnosti za způsobené škody, především při srážce lyžařů, může jít až o statisícové částky.

„Stále častěji se na sjezdovkách setkáváme s podvodníky, kteří využívají zahraničních turistů a simulují před nimi pád na lyžích. Podvodník zveličí u lékaře bolest, ten sepíše zprávu, a pak už jen stačí, aby domluvený svědek podal výpověď o nehodě s jednoznačným zaviněním druhé strany, a vám může bez řádného pojištění přijít přemrštěný účet,“ říká vedoucí cestovního pojištění Allianz Jana Slavíková.

Detektivové Allianz pojišťovny disponují celou řadou technických prostředků a postupů, jak „fingované“ nebo „úmyslně vyvolané“ pojistné události úspěšně odhalit. „V současné době se spíše setkáváme s trendem podvodů „navyšování škody“ u pojistných událostí, které se opravdu stanou, ale uplatňované nároky jsou účelově navyšovány, nebo nejsou v přímé souvislosti s pojistnou událostí,“ říká šéf detektivů Allianz pojišťovny Michal Vlk.

Během zimních měsíců běžně dochází k případům, kdy se s klientem srazí lyžař, který měl například bolavé koleno už před srážkou, ale díky srážce se snaží ze svého zranění vytěžit maximum – uvede, že kvůli následkům nemohl delší dobu chodit do zaměstnání, navýší si náklady, vymyslí si nemateriální újmy a požaduje odškodnění. Odškodnění, které bez pojištění odpovědnosti zaplatíte vy.

Pokud vám to zdraví dovolí, jakoukoli nehodu, která se vám stane v zahraničí, se pokuste co nejlépe zdokumentovat. Následky události vyfoťte a snažte se získat kontaktní údaje na svědky, v ideálním případě i jejich písemné stanovisko. Lyžařskou nehodu ohlaste přímo ze sjezdovky místní policii nebo horské službě a požadujte o tomto hlášení písemné potvrzení. Záznam o průběhu nehody od Vás bude chtít policie podepsat. Jestliže některým pasážím nerozumíte, připište k textu poznámku, klidně v češtině: „Textu nerozumím, podepisuji s výhradou.“ Případně doplňte i váš popis situace. Kopii hlášení, včetně veškeré zdravotní dokumentace od zahraničních lékařů, odevzdejte po příjezdu domů asistenční službě vaší pojišťovny.

Témata:  Lyžování pojišťovny

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

VZP

Zájem o příspěvky VZP láme rekordy

O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí. V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.