Češi se zapomínají na dovolenou pojistit, často si svou chybu uvědomí až v zahraničí

Každý čtyřicátý Čech vyjíždí na dovolenou nepojištěn, přičemž mnohdy svoje pochybení napravuje až z místa dovolené dodatečným dopojištěním. Vyplývá tak z průzkumu firmy Porovnej24.cz, která již dvacátým rokem pomáhá lidem najít nejlevnější cestovní pojištění.

Ilustrační fotografie
reklama

„Často býváme svědky toho, že nám klienti s panikou v hlase telefonují, protože až v zahraničí si uvědomili, že si zapomněli sjednat pojistku.“ Nastiňuje situaci Zbyněk Laisek, majitel Porovnej24.cz. Cestování bez pojistky však turisty může dostat do velkých finančních potíží. Přestože jako občané Evropské unie mohou využít nároku na stejnou zdravotní péči jako obyvatelé dané země, v určitých případech mohou být požádáni o uhrazení doplatku, který se může šplhat až do výše statisíců. Například převoz vrtulníkem do nemocnice může pacienta přijít i na půl milionu Kč. Pravdou však je, že je lepší pojistit se pozdě, než vůbec. V případě, že cestovatel zjistí, že na pojistnou ochranu před odjezdem zapomněl, rozhodně to neznamená tragédii a situaci může dodatečně zachránit. Jak v tomto případě postupovat?

V případě pozdního zjištění je nejdůležitější zajistit si pojistnou ochranu co nejrychleji, aby turista co nejdelší část dovolené byl již krytý proti rizikům. Je pochopitelné, že není čas na zdlouhavé vysedávání na internetu a vyhledávání té nejlepší pojistky. Perfektním pomocníkem jsou v tomto případě cenové srovnávače, kde člověk v minutě vidí přehled všech pojistek na trhu. Jedním z nich je i Porovnej24.cz, který přímo umožňuje zadat možnost sjednání ze zahraničí a zobrazit všechny pojišťovny, které tento typ sjednání umožňují.

Co mohou jednotlivé pojišťovny nabídnout zapomnětlivým turistům? Některé pojišťovací ústavy shovívavě umožňují cestovní pojištění dodatečně sjednat, další se striktně drží pravidla sjednání z České republiky před odjezdem. Jiné společnosti sice pojištění dodatečně sjednají, ale vejde v platnost až za určitý počet dnů. Taková pojistka je zvláště neužitečná u kratších pobytů, protože začne cestovatele chránit třeba až poslední den dovolené.

Pojišťovna Možnost sjednání ze zahraničí Počátek platnosti
Generali ano Okamžikem odeslání platby
Allianz ano Okamžikem odeslání platby
Axa ano 4 hodiny po odeslání platby
Direct ano Doručením platby na účet pojišťovny
Česká pojišťovna ano 3 dny od sjednání
Kooperativa ano 7 dní od sjednání
Uniqa ano 7 dní od sjednání
ERV ne
Ergo ne


Ze srovnání vychází nejlépe Generali a Axa, u kterých klient začne být chráněn již v okamžiku odeslání platby. Nemusí se tedy po několik dnů bázlivě skrývat v hotelovém pokoji ze strachu, že si přivodí nějaký úraz.

Typického českého koumala možná napadne, že si může pojistku sjednat ze zahraničí a v případě pojistné události tvrdit, že v době sjednání byl ještě na území České republiky. Avšak pojišťovny takové jednání snadno odhalí. Při vyšetřování pojistné události často požadují dokumenty, dokazující přítomnost daného člověka v zahraničí. Tudíž může být vyzván k předložení letenek či faktur za hotel. A těžko bude vysvětlovat, že si sice zaplatil drahý hotel na Kypru, avšak přijel do něj až o tři dny později.

Pokud klient při sjednání zamlčí, že se již v zahraničí nachází, pojišťovna případnou pojistnou událost plnit odmítne.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky