Nejnižší limit při autopojištění nemusí vždy stačit

Zákonem stanovený nejnižší limit povinného ručení je 35 miliónů korun na škodách na majetku a 35 miliónů na škodách na zdraví. Ne vždy je tento limit dostatečný. Okřídlený vtip říká, že nejdražší havárii, jakou může řidič způsobit je, když nabourá do autobusu amerických právníků. Realita bývá často mnohem banálnější.

Ilustrační fotografie
reklama

„Nejdražší nehodu, jakou jsme řešili, způsobil řidič cisterny převážející naftu před deseti lety,“ vzpomíná likvidátor Allianz pojišťovny Libor Zapletal a dodává: „Nafta z havarované cisterny kontaminovala půdu v přilehlých zahradách i potok, který protéká obcí. Sanační práce trvaly až do letoška. Za škody, které nehodou vznikly, jsme zaplatili 79 miliónů korun. Tato částka ale může ještě narůst, protože oblast havárie je nadále monitorována.“

Podle statistiky Allianz největší škody způsobují řidiči nákladních automobilů, kteří cestují napříč Evropou. To je i případ nehody českého kamionu v Belgii, kdy řidič nedal přednost místnímu motorkáři a způsobil mu těžké zranění. Cena za léčebné výlohy, ztížení společenského uplatnění a újmy na zdraví se vyšplhala téměř na 62 miliónů korun. Nehodu s úmrtím způsobil řidič jiného kamionu v Itálii. Odškodné, které musela pojišťovna uhradit, činilo více než 35 miliónů korun.

Není ale pravidlem, že největší škody musejí připadat na vrub jen řidičům kamionů. Výši škody ovlivňuje i fakt, že náhrady jsou počítány v místních cenách. Proto by zejména řidiči cestující do zahraničí měli při uzavírání pojistek dobře zvážit limit pojistného plnění.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky