Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Naftový motor v autě prodraží povinné ručení až o polovinu

Naftový motor v autě prodraží povinné ručení až o polovinu

Foto: Volkswagen

Pojistné za povinné ručení u vozidla s naftovým motorem je téměř o polovinu (46 procent) vyšší než u vozu poháněného benzinem. Ukázaly to modelové kalkulace internetového portálu ČeskéPojištění.cz, který porovnává aktuální nabídky tuzemských pojišťoven.

Majitel vozu Škoda Fabia s naftovým motorem žijící ve velkém městě zaplatí ročně za povinné ručení 1734 korun. Naproti tomu majitele stejného vozu s benzinovým motorem obdobného výkonu bude povinné ručení stát 1187 korun. Naftový agregát tak v případě tohoto automobilu prodraží povinné ručení o 46 procent. Ještě výraznější je tento rozdíl v případě aut se staršími diesely s vyšším objemem válců. Povinné ručení zde ve srovnání s benzinovou Fabií stejného výkonu může být až o 94 procent dražší. "V případě povinného ručení berou pojišťovny při kalkulaci pojistného v úvahu hlavně objem motoru. Povinné ručení je proto pro naftové motory často o desítky procent dražší. Už nyní však některé pojišťovny začínají v souvislosti s povinným ručením vyhodnocovat riziko potenciální nehody podle výkonu motoru uvedeného v technickém průkazu. Je to dáno vývojem stále výkonnějších motorů s nízkým objemem válců. Vozy s moderními nízkoobjemovými motory bývají daleko silnější než auta se staršími diesely, a pojišťovny se tomuto trendu proto musí přizpůsobit," poznamenal Pavel Ronovský, ředitel nezávislého portálu ČeskéPojištění.cz, který porovnává nabídky všech pojišťoven na českém trhu. Vezme-li se v úvahu benzinový a naftový automobil za přibližně stejnou cenu, rozdíly v povinném ručení už nejsou tak výrazné. I v tomto případě však hovoří ve prospěch zážehového motoru. Za cenu dieselu lze mít automobil s mnohem výkonnějším benzinovým motorem, přesto za povinné ručení zaplatit o deset procent méně. Například majitel naftové Škody Octavia s motorem o výkonu 77 kW zaplatí za povinné ručení ve větším městě 1734 korun, vlastník cenově srovnatelného benzínového modelu o výkonu 90 kW bude mít tutéž pojistku za 1561 korun. "Dražší povinné ručení je důležité vzít v úvahu při kalkulaci rentability provozu auta s naftovým motorem. Zvlášť v období, kdy cena nafty už překonala cenu benzinu. Cenově srovnatelný model auta s benzinovým motorem je výkonnější a jeho povinné ručení je levnější," podotkl Roman Sznapka, produktový manažer internetového porovnávače ČeskéPojištění.cz. "Cena povinného ručení však nemusí být rozhodující. Vždy je dobré vzít v úvahu i další služby, které pojišťovna spolu s ním nabízí," dodal Sznapka, podle kterého by měli klienti věnovat velkou pozornost také kvalitě a rozsahu asistenčních služeb.

Témata:  ekonomika

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

VZP

Zájem o příspěvky VZP láme rekordy

O příspěvky z fondu prevence Všeobecné zdravotní pojišťovny je letos rekordní zájem. VZP eviduje za první čtvrtletí už 465 tisíc podaných žádostí. V porovnání s loňskem se jedná o 50% nárůst. Nejčastěji si klienti žádají o příspěvek na pohybové aktivity a na dentální hygienu. Aby byly žádosti i přes enormní navýšení vyřízeny v co nejkratším čase, přistoupila pojišťovna k posílení personálních kapacit.