Magazín

Ilustrační fotografie

Předpověď počasí na noc a úterý 9. dubna

Magazín

Zvlněná studená fronta bude postupovat ze západní do střední Evropy a začne ovlivňovat počasí u nás. Před ní k nám bude proudit velmi teplý vzduch od jihu, informuje ČHMÚ.

Ilustrační fotografie

Magazín

Ojeté vozy a zajeté nekalé praktiky autobazarů

Koupi nového automobilu si s rostoucími cenami nemůže dovolit každý. Pořízení ojetého automobilu se tak stává pro mnoho lidí dostupnou a výhodnou variantou. Vůz z „druhé ruky“ může sloužit stejně dobře jako vůz nový, pokud je ovšem zakoupen v dobrém stavu. Spotřebitelé by si však měli dát pozor na časté fígle, kličky či nekalé praktiky, jichž se soukromé osoby a autobazary prodávající ojetá auta dopouštějí. Taková koupě se totiž může ve výsledku naopak značně prodražit.

Ilustrační fotografie

Nebezpečné řidiče čekají od dubna terapeutické programy

Magazín

Výsledkem několika výzkumných projektů, které Centrum dopravního výzkumu ve spolupráci se špičkovými výzkumnými pracovišti i aplikačními partnery řešilo, jsou nově uzákoněné a dlouho očekávané Terapeutické programy pro řidiče. Nově je budou muset absolvovat ti, kteří budou usilovat o navrácení svého řidičského oprávnění, které pozbyli kvůli závažnému porušení pravidel.

Ilustrační fotografie

Nástrahy telefonické komunikace. Jaké problémy mohou nastat?

Magazín

Dnešní doba nabízí opravdu širokou paletu možností komunikace. Spotřebitelé si z tohoto rozsáhlého výběru komunikace s prodávajícími či poskytovateli služeb vybírají vždy ty nejpohodlnější – zasílání dopisů dnes využívají spíše ve výjimečných případech, velmi časté jsou e-maily a v případě potřeby rychlé komunikace stále vyhrává telefonický hovor. Jaké problémy však mohou nastat v případě, že problémy řešíte pouze telefonicky?

Ilustrační fotografie

Magazín

Není dieta, jako dieta. Zhubne zejména Vaše peněženka

Blíží se jaro a pozornost velkého množství spotřebitelů se upírá na obavy, jestli ještě včas stihnou zhubnout do plavek. Přitom je na mnoha místech potkávají rozličné produkty na hubnutí nebo diety na spalování tuků – od personalizovaných reklam na internetu, přes příspěvky sdílené na sociálních sítích až po články v časopisech. Podoba těchto nabídek se ale značně liší, stejně jako jejich věrohodnost. Mnoho z nich uvádí klamavé informace, slibují nemožné a manipulují se spotřebiteli. Jak mohou spotřebitelé takové nabídky rozpoznat a co by přitom měli mít na paměti?

Sněženky

Předpověď počasí na noc a čtvrtek 7. března

Magazín

Kolem tlakové výše nad Skandinávií k nám bude od východu proudit chladnější vzduch. Zároveň bude počasí u nás ovlivňovat tlaková níže ve vyšších vrstvách atmosféry nad Slovenskem a Rakouskem, informuje ČHMÚ.

Ilustrační fotografie

Nevěřte všemu, co se na internetu nabízí

Magazín

Internet je plný nabídek na nákupy zajímavých produktů stejně jako na úspory a investice. Někdy jsou však tyto produkty pouhým podvodem. V některých případech jsou také tyto produkty nabízeny dezinformační scénou, kdy spotřebitelé spoléhají na „autoritu“, které bezmezně věří. Ať už daný produkt propaguje kdokoliv, je vždy potřeba použít zdravý rozum a nenaletět.

Energy drink Prime

Magazín

Prime: Oblíbený, ale pro děti zároveň nebezpečný energy drink. Cena nápoje letí dolů. Nyní bude pro děti ještě dostupnější, varují odborníci

Obliba nápoje Prime stagnuje, či dokonce klesá, již tři měsíce v řadě tak jeho cena míří dolů. Je tedy z pozice rodičů, lékařů a dalších odborníků čas se radovat? Odpověď není jednoznačná. Levnější bohužel znamená také dostupnější pro děti. A mimochodem, dostupnost energy drinků obecně, respektive její regulace, se tak vrátila na scénu, a to i právě a právem kvůli hitu Prime.

Ilustrační fotografie

Jak nenaletět při nákupu na sociálních sítích

Magazín

Podvodníci na internetu jsou stále rafinovanější a jen malá chvilka nepozornosti může vyjít draho. Při inzerci či nákupu na sociálních sítích se proto vyplatí prověřit osobu zájemce a věnovat pozornost nejmenším detailům.

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy