Čekání u doktora je horší než kolona?

Službu online objednání se v posledních letech naučila využívat většina Čechů, v některých odvětvích ale stále citelně chybí a prodlužuje čekací doby. Zejména to platí o zdravotnictví, kde jsou podle pacientů vedle nedostatku ordinací a klinik největším problémem zastaralé a nefunkční způsoby objednávání. Právě čekání u lékaře tak považuje za zbytečnou ztrátu času více lidí než čekání v koloně aut nebo na úřadech.

Ilustrační fotografie
reklama

Podle průzkumu výrobce stomatologického softwaru XDENT mezi 525 respondenty využívají alespoň v některých případech tzv. online objednání už ¾ Čechů. Čerstvá data ukazují, že nejvíce lidí se přes internet objednává k návštěvě úřadu, dále pak lékaře, banky a restaurace. Ačkoli je zájem patrný hlavně mezi mladými, ani starší lidé se tomuto trendu nevyhýbají. Online objednávání využívají aspoň někdy dvě třetiny šedesátníků.

Zubaři příkladem

Přestože se v ČR během posledních pár let možnosti a využívání objednání online značně rozšířily, na mnoha místech tato služba stále chybí. Podle průzkumu je jeho absence jednoznačně nejvíce patrná ve zdravotnictví. „Zejména zubní lékaři si tuto potřebu uvědomují a možnost online objednávání začíná nabízet stále více z nich, ostatní obory jsou na tom ale výrazně hůř. Ve výsledku to pak odnášejí jak lékaři a zdravotnický personál, tak samozřejmě pacienti,“ potvrzuje Jiří Dušek, spoluzakladatel XDENTu.

Čekání u doktora horší než kolona

Dlouhé čekací doby u lékařů jsou přitom v očích Čechů velkým problémem. Ačkoli jde o zdraví, považuje nejvíce Čechů za zbytečně ztracený čas právě čekání u doktora. A to v silné konkurenci čekání na úřadech a poštách, ve frontách i v kolonách. Celkově si tak hned 57 % lidí myslí, že u lékaře ztrácí svůj čas naprosto zbytečně. Na vině jsou podle nich zejména dva faktory. Nedostatek zdravotnických zařízení a nefunkční systém objednávání.

Služba nejen pro pacienty

„Zatímco nedostatek odborníků v některých regionech je rozsáhlejší problém, nevyhovující systém objednávání lze změnit prakticky ze dne na den bez nutnosti závratných investic,“ říká Dušek. Funkce online objednávání je totiž už dnes součástí ordinačních softwarů, které lze pořídit za 1 000 korun měsíčně. „Skrze online objednávání lze pak lépe naplánovat návštěvy pacientů, rozesílat pozvánky na preventivní prohlídky a pracovat např. i s na poslední chvíli uvolněnými termíny. Pacientům se navíc otevře možnost objednávat se v jakýkoli den i čas, nehledě na ordinační hodiny lékaře,“ dodává Jiří Dušek.

Kde podle Vás nejvíce chybí služba online objednání?

Podíl v %

Ve zdravotnictví.

36,6

Na některých úřadech.

21,7

Na některých poštách.

13,0

Jinde.

8,5

Nikde, taková služba není potřeba.

5,7

Nikde, na místech, kde je taková služba třeba, už také funguje.

14,5

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky