Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nepotopitelný Titanic? Výstava artefaktů se po deseti letech vrátila do Brna

Výstava Titanic
Výstava Titanic
Foto: Mikuláš Křepelka / EuroZprávy.cz / INCORP images

Osud Titaniku, údajně nepotopitelné lodi, která při první plavbě skončila na mořském dně, připomene v Brně putovní expozice. Tvoří ji stovky věcí, které potápěči vytáhli z vraku, a také repliky kajut, salonků a části strojovny. Expozice na brněnském výstavišti se veřejnosti otevře v úterý, potrvá do konce března 2019.

"Jde o největší možnou výstavu Titaniku na světě. Všechny exponáty půjdou s největší pravděpodobností po skončení výstavy do dražby a již nebudou vystavovány," uvedl za pořadatele Martin Zvoníček. Putovní výstava se stejným zaměřením se v Brně zastavila už v roce 2008, tehdy ji vidělo na 70.000 lidí.

Mezi artefakty vyzdviženými ze dna moře jsou věci z lodní výbavy i osobní předměty cestujících, třeba šperky, brýle, doklady, ale také hrací karty, oblečení nebo flakony s parfémy, které dosud voní. Z lodní kuchyně pocházejí hrnce a kávovary i luxusní jídelní soupravy.

"Nechybí ani části samotné lodi, její strojové a technické vybavení nebo třeba nádherné, již tehdy elektrické lampy," uvedla česká kurátorka výstavy Květa Havelková.

Titanic, klenot flotily přepravní společnosti White Star Line, byl ve své době největším plavidlem světa. Neštěstí se událo hned při první zaoceánské plavbě v dubnu 1912. Cílovým přístavem byl New York. Luxusní loď asi čtyři kilometry od břehů Newfoundlandu narazila na ledovou kru a velmi rychle se potopila. Zemřelo asi 1500 lidí.

Témata:  Titanic

Související

Aktuálně se děje

14. května 2024 19:38

14. května 2024 10:27

Co by měl každý spotřebitel vědět o digitálním obsahu a službách

V pátek 17. května se uskuteční Světový den telekomunikací a informační společnosti, který v jeho nynější podobě vyhlásila v roce 2006 Mezinárodní telekomunikační unie. Jeho cílem je šířit povědomí o možnostech, jež společnosti přináší informační a komunikační technologie. Také se snaží zasadit o spojení světové společnosti, překlenutí digitálních rozdílů ve světě a dosažení udržitelného rozvoje a blahobytu. V jeho duchu se i spotřebitelská organizace dTest rozhodla zvýšit povědomí českých spotřebitelů, a to o jejich digitálních právech, která jim náleží dle občanského zákoníku.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy