Lidé při nákupu příliš neřeší ceny, nabídku ani značky
Podle studie GfK Shopper Typology se každý čtvrtý český zákazník řídí při nákupech hlavně zvykem – nakupuje „jako obvykle“ a neřeší příliš ceny, nabídku ani značky.

Britové zjistili, kdo otrávil Skripalovi. Dva Rusové, kteří poslali tajnou zprávu do Moskvy

Turistika? Ani náhodou. V těchto zemích návštěvy odmítají, z některých se nemusíte vrátit domů

Vytáhněte deštníky. Do Čech se přiženou bouřky, horké počasí skončí

Lidská populace začala mutovat? Vědci z celého světa jsou na nohou
Naopak obávaných „vyzobávačů třešinek“, tj. lidí, kteří si přijdou jen pro zboží v akci, je 21 procent. Zajímavý je i vysoký počet lidí, které nákup prostě nebaví, chtějí jen rychle nakoupit a jsou tomu ochotni ledacos obětovat – přitom mají vysokou kupní sílu. Těch je mezi nakupujícími 14 procent. Podle studie GfK Shopper Typology se čeští zákazníci velice liší v tom, co od nákupu potravin očekávají a jak nakupují – podle toho se pak liší jejich vztah ke značkám, řetězcům a cenám.
Lidé jsou různí a chtějí různé věci, a to platí i při nákupu potravin a zboží denní potřeby. Obchodníci a výrobci ale nemohou vyjít vstříc každému individuálně, takže je třeba tuto rozmanitost zjednodušit. K tomu slouží typologie zákazníků, která zdůrazní, co je při nákupu hlavní – a takových věcí už není příliš.
GfK Shopper Typology přináší přehledný obraz nákupního chování při nákupech potravin a zboží. Podle způsobu nákupu a hlavních očekávání dělí nakupující do 5 hlavních typů:
Název typu | Co chtějí a jak nakupují |
---|---|
KVALITNĚ PRO RODINU | Chtějí kvalitu – nároční na zboží i prodejnu, méně cenově citliví |
HODNĚ A VÝHODNĚ | Chtějí levně velký nákup – nakupují autem velké koše a chtějí při tom ušetřit |
LEVNĚ A BLÍZKO | Chtějí konkrétní výrobky za nízkou cenu – dělají malé nákupy, vybírají si akce |
ZE ZVYKU | Chtějí jistotu – nakupují v prodejnách, kde jsou zvyklí, vyzkoušené výrobky |
RYCHLE! | Šetří čas – nakoupí kdekoli, jen to musí být rychle a musí tam mít všechno, co je právě potřeba koupit |
„Odlišné nákupní postoje se promítají například do vztahu ke značkám. Nejde jen o to, že různí zákazníci preferují značky tradiční či moderní. Odlišná je i role značky v prodejně. Například pro typ RYCHLE! je rozhodující, aby byly oblíbené značky dobře viditelné a sloužily jako navigace při nákupu – rychlost a snadnost je tu podstatná. Pro KVALITNĚ PRO RODINU je určující velký výběr, značky hrají roli ukazatele kvality a pestrosti sortimentu. Naopak pro HODNĚ A VÝHODNĚ je zásadní vysoká hodnota za nízkou cenu a značkové zboží za akční či sníženou cenu je pro ně významnou motivací k nákupu,“ říká Zdeněk Skála, Research Director Retail & Shopper z GfK.
Doporučujeme
- Děsivé! V oblíbené destinaci Čechů každých 90 minut někoho usekají mačetami k smrti! (Stars24.cz)
- Gott a Zeman berou drogy? Objevily se drsné informace! (Stars24.cz)
- Ringo Čech se rozparádil: Jak můžou být Češi tak hloupí? Jak mohli volit Drahoše? Ti idioti si neuvědomují, co se mohlo stát (Stars24.cz)
- Vědci varují před obřími problémy. Může počasí zničit část světa? (Globe24.cz)
- Největší záhada současnosti? Světem se 35 let v kuse šíří tajemný signál. Nikdo neví, co je zač (Globe24.cz)
- Horké počasí končí. Teploty spadnou, dorazí bouřky (Globe24.cz)
Doporučujeme
Vše ovládá lež. Z dnešní doby je mi na zvracení. Proč chce…
20.04.2018 14:14 Aktualizováno Jeden z nejslavnějších francouzských herců Alain Delon (82) poskytl rozhovor pro zvláštní vydání týdeníku Paris-Match. Mimo jiné uvedl, že je mu z dnešní doby na zvracení a že tento svět opustím bez…
Podnikatelské odbory zkontrolovaly práci Finanční správy a…
20.04.2018 13:49 Za Podnikatelské odbory jsme zveřejnili dva případy kontrol EET. V obou jsme našli závažná pochybení kontrolující Finanční správy a upozornili jsme na ně. Alarmující je nejen samotný způsob, jednání…
Aqualand Moravia se rozšiřuje. Co se změní?
20.04.2018 13:32 Nejmodernější tuzemský aquapark – Aqualand Moravia – otevře 1. května zcela nové prostory. Denní lázně poskytnou svým návštěvníkům soukromí, klid a nadstandardní služby. Hostům bude k dispozici 20…
Šokující zjištění! Nejlevnější německý salám je kvalitnější…
19.04.2018 14:08 Aktualizováno Časopis dTest přinesl srovnání levných potravin z Německa, Rakouska, Slovenska, Polska a Česka. Cílem testu bylo poukázat na rozdílnou kvalitu chlazených a mrazených výrobků, které jsou v dané…