Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Přibývající počet internetových obchodů ovlivňuje přepravce balíků

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Nakupování prostřednictvím internetu se v Česku daří. Tržby internetových obchodů a s nimi spojeného zásilkového prodeje v roce 2017 vzrostly oproti předchozímu roku o čtvrtinu. Česká republika má již nyní v Evropě v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů. S jejich přibývajícím počtem stoupá také poptávka po doručování zboží, zásilková služba GLS proto otevírá dokonce 3 nová depa a rozšiřuje síť ParcelShopů.

Prodej prostřednictvím internetových obchodů a od nich neoddělitelných zásilkových služeb vzrostl v roce 2017 oproti předchozímu roku dle tržeb o 24 %. Meziročně stoupl i počet českých internetových obchodů, a to o 3 900 na celkových 40 100. V přepočtu na obyvatele jich má Česká republika dokonce nejvíce v rámci celé Evropy. Jejich založení a provoz usnadňuje dostatek kvalitních služeb z oblasti programování, marketingu či logistiky. Stále více kamenných obchodů proto zakládá své vlastní e-shopy, které sice musí obstát v silně konkurenčním prostředí, ale zároveň jim napomáhá přibývající množství uživatelů internetu, včetně starších lidí a seniorů.

Zásilkové služby posilují

Na rostoucí oblibu internetového nakupování reagují i přepravní služby, například společnost GLS v letošním roce plánuje otevřít 3 nová regionální depa, jejichž celkový počet tak dosáhne 22. „V reakci na oblibu Čechů ve využívání malých výdejních a podacích míst rozšiřujeme i síť našich ParcelShopů, kterých bude před Vánoci přes 400. Pro hladké zvládnutí předvánoční sezóny rozšiřujeme centrální třídicí uzel v Jihlavě i vozový park, modernizace se dočkají také IT systémy. Se zveřejněním dalších nových služeb počítáme v druhé polovině letošního roku,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Češi si stále častěji posílají drobnosti denní spotřeby

Přeprava balíků se zbožím zakoupeným v internetových obchodech se stále častěji týká i malých zásilek obsahujících předměty denní potřeby. Váha doručovaných balíků klesá, zatímco jejich počet stoupá. Měnící se trend ukazuje, že zákazníci internetových obchodů s oblibou využívají snadného způsobu doručení i těch nejmenších věcí až domů bez nutnosti osobní návštěvy kamenné prodejny. Pohodlnost nakupování prostřednictvím internetu a doprava zboží zásilkovými službami představuje konkurenci pro velká obchodní centra. A nejen to – od roku 2013 lze rovněž pozorovat trend rostoucích tržeb maloobchodních řetězců, které se v uplynulém roce meziročně zvýšily o 7,8 %.Česko je třetí v nákupech potravin online

Zajímavostí je, že objem nákupů potravin přes internet je v České republice v rámci Evropy na třetí příčce, a to po Velké Británii s 6,9 % a Francii s 5,3 %. Podíl potravin z celkového obratu rychloobrátkového zboží zakoupeného prostřednictvím internetu tvoří v Česku 2,5 %, oproti loňskému roku se jedná o půlprocentní nárůst. Ve většině evropských zemích se přitom podíl potravin prodaných přes internet pohybuje v rozmezí jednoho až dvou procent. Kromě potravin Češi v uplynulém roce nakupovali meziročně více oblečení, obuvi, výpočetní techniky, kosmetiky, zdravotnických prostředků i sportovních a domácích potřeb.

Témata:  pošta e-shopy

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 22:13

Hra na štěstí? Ne, správný postup při investování výrazně snižuje riziko ztráty

KOMENTÁŘ Martina Pleštila, ředitele úseku investic, Broker Trust - Úroky na spořicích účtech klesají. Ještě víc tak poroste investiční apetit Čechů, kteří hledají pro své úspory lepší výnos. Už loni přitom investice v ČR zaznamenaly mimořádný rok. Češi měli jen ve fondech kolektivního investování vloženo přes 938 miliard korun, což bylo meziročně o nevídaných 25 procent více. Jak při investování efektivně snižovat riziko ztráty? Podívejte se na šest praktických tipů.

Zdroj: MoneyMAG.cz

Další zprávy