Jak často odesílají firmy obchodní e-maily?

E-mailing je pro řadu podniků a živnostníků nedílnou součástí marketingových aktivit. Vyplývá to z průzkumu mezi více než třemi stovkami subjektů od obchodů a e-shopů přes realitní kanceláře a hotely až po stavební firny, který realizovala aplikace SmartEmailing. Z něj vyplynulo, že firmy e-mailing využívají nejčastěji jednou měsíčně, a to za pomoci externí aplikace. U poloviny pak náklady na e-mailing nepřevyšují pět set korun za měsíc.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Sympatická Marie Doležalová slaví. A takhle jí to sluší - anotační obrázek
Sympatická Marie Doležalová slaví. A takhle jí to sluší

„Průzkum jsme uskutečnili v druhé polovině letošního roku. Zajímalo nás, jaký je stav e-mailingu v Česku a na Slovensku. Oslovili jsme celkem 337 subjektů. 37 procent z nich byli podnikatelé, 28 procent tvořily firmy do pěti zaměstnanců, 12 procent do deseti a 17 procent do padesáti. Zbývajících šest procent připadlo na podniky s více než padesáti zaměstnanci,“ uvedla Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

Z unikátního průzkumu vyplývá, že aktivity v oblasti e-mail marketingu si řada podniků vykonává interně. Tuto variantu uvedlo hned 67 % oslovených. Kombinaci externího a interního řešení upřednostňuje 12 % dotázaných, zatímco 10 % je řeší pouze externě. Zbývajících 11 % není v e-marketingu aktivní vůbec.

E-mailing jako takový, ať již pro komunikaci se stávajícími zákazníky či partnery, nebo pro získávání nových, považuje za důležitý nástroj 47 % oslovených. Investice do něj na druhou stranu u 48 % respondentů nepřesahují 500 korun za měsíc. 21 % neinvestuje více než 1 000 korun, 13 % pak více než 5 000 korun.

Průzkum se zabýval rovněž tím, jakým způsobem podniky a živnostníci informace zákazníkům a partnerům doručují. „73 procent dotázaných k tomu využívá externí aplikaci, asi 12 procent uvedlo, že používá vlastní software, zhruba 6 procent pak Outlook. Zajímala nás rovněž velikost jednotlivých databází, na něž e-maily směřují. Více než jedna třetina respondentů uvedla, že v databázi sdružuje do tisíce kontaktů, do deseti tisíc kontaktů má pak necelých 32 procent z nich. Něco málo přes 17 procent pak připadlo na databáze do stovky kontaktů,“ přiblížila Kateřina Fišerová.

U frekvence e-mailingu vybírali respondenti nejčastěji rozesílku jedenkrát do měsíce (24 %), jedenkrát týdně (21,7 %) a jedenkrát za čtrnáct dní (19 %). Po patnácti procentech odpovědí připadlo na rozesílky jednou za dva měsíce a jedenkrát ročně. E-mailing na každodenní bázi pak provozují pouhé asi 2 % respondentů. Dvě třetiny oslovených přitom využívají ke komunikaci vlastní šablonu, 52 % pak používá rovněž automatizace e-mailingu.

Důležitým aspektem e-mailingu je pak takzvaný open rate. „Že se míra otevření jejich e-mailů pohybuje do deseti procent, uvedlo zhruba 35 procent dotázaných. Open rate do dvaceti procent vybralo asi 25 procent účastníků průzkumu, do třiceti pak téměř 21 procent,“ řekla Kateřina Fišerová s tím, že bezmála polovina respondentů si přitom e-mailing vyhodnocuje po každé kampani.

Přestože e-mailing považuje za důležitý necelá polovina oslovených, řada z nich u sebe v této oblasti spatřuje značné rezervy. 40,4 % jako příklad oblasti pro zlepšení uvedlo efektivitu a ziskovost těchto kampaní, čtvrtina vidí slabinu v celkové strategii, bezmála dvacet procent pak v budování databáze.

Diskuze: Jak často odesílají firmy obchodní e-maily?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Vyplatí se koupě bytu jako investice? Ne vždy tomu tak je

23.01.2018 18:31 Investovat do bydlení určeného k pronájmu bylo v posledních letech velice populární. Sazby hypoték byly v minulém období na historických minimech a ceny nemovitostí šly nahoru jen pozvolna. Zpřísnění…

Sjednejte si povinné ručení online a ušetřete nejen 10 % z…

23.01.2018 16:50 PR článek - Vlastníte-li automobil, pak se bez povinného ručení neobejdete. Jedná se o zákonné pojištění, bez kterého nelze vyjet na silnici. Výhodou ale je, že ho najdete v nabídce téměř každé…

Kdo může žádat o oddlužení a jak probíhá?

23.01.2018 14:38 Od 1. ledna 2018 platí nová pravidla pro výpočet srážek z příjmů dlužníka v osobním bankrotu. Jejich výše závisí na příjmech dlužníka, počtu vyživovaných osob a dále výši životního minima a…

Prodáváte zboží do USA nebo zemí EU přes Amazon? Ohlídejte…

23.01.2018 12:48 Řada tuzemských firem či živnostníků prodává své zboží či produkty do USA či zemí Evropské unie přes Amazon či obdobný distribuční kanál. V řadě případů se však k těmto obchodním aktivitám váže…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky