Jací jsou zákazníci budoucnosti. Žije Generace Z jen na sociálních sítích?

Podle studie Accenture zaměřující se na chování generace Z kladou její příslušníci velký důraz na zapojení sociálních sítí do nákupního zážitku, zajímají se o nové nákupní metody a prioritou je pro ně rychlé dodání. „Lze říci, že bez digitálních technologií a individuálního přístupu k zákazníkovi, který umožňují, budou firmy již za pár let mimo hru,“ říká Lukáš Vršecký, z digitální platformy Rondo.cz, která pomáhá firmám motivovat zákazníky a posilovat jejich věrnost.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Olga Menzelová poprvé promluvila: Co předcházelo kolapsu slavného režiséra? - anotační obrázek
Olga Menzelová poprvé promluvila: Co předcházelo kolapsu…

Jací jsou tedy zákazníci generace Z?

Žijí na sociálních sítích. Generace Z žije konkrétně na YouTube, Facebooku a Instagramu. Proto mají rádi vizuální prvky – videa a fotografie. Zárověň mají sociální sítě vliv na jejich výběr a doporučením z videí na YouTube věnuje generace Z ještě větší pozornost než jejich předchůdci z generace Y.

Jsou impulzivní a ochotni zaplatit za rychlé dodání. Zákazníci generace Z touží po rychlém dodání více než ti z generace Y a jsou ochotni za něj zaplatit. „Pokud je rychlost dodání produktu jednou z nejdůležitějších složek spotřebitelského zážitku, musí jí prodejci věnovat maximální pozornost. A rychlá cesta z police ve skladu až do rukou spokojeného zákazníka vede pouze přes efektivní a celým procesem se prolínající digitální DNA,“ říká Jan Holík, ředitel společnosti Mibcon, která pomocí nejmodernějších technologií zefektivňuje procesy firem.

Zpětná vazba je pro ně zábava a přirozená součást komunikace. Téměř 70 % zákazníků generace Z dává zpětnou vazbu obchodníkovi a 40 % ji dává pravidelně. „Pokud tuto charakteristickou vlastnost firma využije a podpoří pomocí odměny a zábavné hry, získává tím velkou výhodu vůči konkurenci,“ doplňuje Lukáš Vršecký.

Co pro prodejce měnící se situace znamená?

Pokud chce mít firma více zákazníků, více spokojených zákazníků nebo třeba více recenzí svého produktu na webu, je klíčové znát zákazníka a vědět, jak se chová. Zásadním trendem je jednoznačný obrat k digitální „sdílené ekonomice“, která mění vše od základu. Když vidíme, jací zákazníci přicházejí, je jasné, že obchodníci jim musí vyjít vstříc. Musejí investovat do digitálních nástrojů, které jim umožní oslovovat tuto generaci prostřednictvím vizuálních prvků, spolupracovat s nimi přes různé kanály a zařízení a nechat je cítit se součástí jejich stylu.

Diskuze: Jací jsou zákazníci budoucnosti. Žije Generace Z jen na sociálních sítích?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

5 tipů, jak zabezpečit domov proti zlodějům

23.11.2017 13:39 Podle statistik zveřejněných Policií České republiky se u nás od ledna do listopadu 2016 událo 26 150 vloupání, z toho 2 975 vloupání se událo v rodinných domech a 2 627 v bytech. Častým terčem jsou…

Předpověď počasí na noc a pátek 24. listopadu

23.11.2017 13:31 Ze západní do střední Evropy bude postupovat zvlněná studená fronta. Před ní k nám bude nadále proudit teplý vzduch od jihozápadu, informuje ČHMÚ.

Střet generací: Uvažují mileniálové při koupi nemovitosti…

23.11.2017 12:56 Mileniálové, neboli generace Y, je označení pro generaci lidí, kteří dospívali na přelomu 21. století a vyrůstali tak obklopeni digitálními technologiemi. Tito mladí lidé jsou sociology považováni za…

Svět čeká mohutný nástup obnovitelných zdrojů energie

23.11.2017 12:37 Mezinárodní agentura pro energii (IEA) očekává ve světové energetice do roku 2040 mohutný nástup obnovitelných zdrojů. Světovým lídrem v jejich rozvoji bude Čína. V Evropě by díky snižujícím se…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky