82 procent českých firem má problém najít zaměstnance

Podle nejnovější studie Aptitude Research (Recruitment Marketing Index 2017) až 70 % společností plánuje investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců. Pouze 18 % firem v Česku má dostatek uchazečů, 82 % společností má problém uchazeče najít. Vyplývá to z průzkumu Stav HR Marketingu v ČR. Jen necelá polovina náborových specialistů přitom podle průzkumu aktivně využívá marketingových kampaní.

Diskuse: 2

práce v kanceláři
reklama
Uhádnete, kdo je momentálně nejnadějnější modelkou světa? - anotační obrázek
Uhádnete, kdo je momentálně nejnadějnější modelkou světa?

Z aktuální studie společnosti Aptitude Research vyplývá, že až 70 % společností má v plánu investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců v následujících 12 měsících. „Pro 73 % specialistů v oblasti náboru bylo při výběru náborového softwaru prioritou zlepšení výběru kandidátské zkušenosti, 65 % kladlo důraz na hodnocení před nástupem do zaměstnání a 62 % personalistů hledá nástroje na podporu větší rozmanitosti při náboru,“ komentovala výsledky studie Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica, která se zaměřuje na nábor technicky zaměřených pracovníků.

Necelá pětina firem v ČR má dostatek uchazečů

Podle nejnovější ankety Stav HR Marketingu v ČR, kterou realizovali experti z náborového marketingu Chytrý nábor, má pouze 18 % firem v Česku dostatek uchazečů, 82 % firem má problém uchazeče najít.

„Velmi důležité je proto sledovat a začít využívat nové trendy a technologie. Moderní nábor zaměstnanců jde uchazečům vstříc a oslovuje je aktivně. Firmy by měly dlouhodobě pracovat na značce zaměstnavatele a budovat si s uchazeči vztah. Měly by se snažit být uchazečům dlouhodobými partnery v profesní oblasti. HR marketing jako takový a především otevřená komunikace s uchazeči prostřednictvím sociálních sítí se proto stávají důležitou součástí náboru," vysvětlila personalistka Gabriela Kodenková.

Dle průzkumu společnosti Mazars a Vilímková Dudák & Partners však jen 48 % náborových specialistů aktivně využívá marketingových kampaní k oslovení vhodných uchazečů. Odborníci se přitom shodují, že správně nastavená marketingová kampaň může firmě výrazně pomoci v konkurenčním boji o získávání zaměstnanců. „Dobře cílená náborová kampaň může pomoci ve zviditelnění firmy na trhu, ale také ke zvýšení povědomí o firmě jako o potenciálním zaměstnavateli. Za velmi důležité považuji informovat o plánované náborové kampani stávající zaměstnance. Ze zkušenosti víme, že atmosféru ve firmě častokrát narušuje právě špatná komunikace směrem dovnitř. Jen spokojený zaměstnanec doporučí práci ve firmě svým přátelům či rodině. Odměnou jim může být mimořádná odměna, která nemusí být nutně peněžitá. Může jít o den placeného volna nebo např. vzdělávací kurz,“ vysvětlila Jana Boštíková ze společnosti Mazars.

Diskuze: 82 procent českých firem má problém najít zaměstnance

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 26.06.2017 21:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Bude předvánoční prodej ryb osvobozen od elektronické…

23.10.2017 18:18 Ministerstvo financí ČR dnes na jednání Vlády ČR oznámilo, že chce osvobodit od elektronické evidence tržeb předvánoční prodej ryb.

IT pracovníci jsou nedostatkovým zbožím. Na co takového IT…

23.10.2017 15:13 IT pracovníci jsou v současnosti jedním z nejvíce nedostatkových zboží na trhu práce. Sehnat člověka, který tomuto oboru opravdu rozumí, není nic jednoduchého a v závislosti na tom se pochopitelně…

Vánoční nákupy se blíží. Kdy odstartuje to pravé šílenství?

23.10.2017 14:29 Vánoce se nezadržitelně blíží. A s nimi i masivní kampaně, dny plné slev a velké útraty. Také letos se přesune další část zákazníků na internet a své dárky pořídí v českých e-shopech. Ty očekávají…

Víra je v dnešním Německu příliš ožehavým tématem. Jak je…

23.10.2017 13:26 Uprchlíci přišli do Německa s nekonkrétní představou o lepším životě. Na místě je však čekalo všechno nové, dokonce i jejich víra se musela adaptovat na nové podmínky. Vše vypadalo nadějně, dokud se…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky