82 procent českých firem má problém najít zaměstnance

Podle nejnovější studie Aptitude Research (Recruitment Marketing Index 2017) až 70 % společností plánuje investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců. Pouze 18 % firem v Česku má dostatek uchazečů, 82 % společností má problém uchazeče najít. Vyplývá to z průzkumu Stav HR Marketingu v ČR. Jen necelá polovina náborových specialistů přitom podle průzkumu aktivně využívá marketingových kampaní.

Diskuse: 2

práce v kanceláři
reklama
Zemřel nejmenší herec na světě Verne Troyer! Proslavil se ve filmu Austin Powers! - anotační obrázek
Zemřel nejmenší herec na světě Verne Troyer! Proslavil se…

Z aktuální studie společnosti Aptitude Research vyplývá, že až 70 % společností má v plánu investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců v následujících 12 měsících. „Pro 73 % specialistů v oblasti náboru bylo při výběru náborového softwaru prioritou zlepšení výběru kandidátské zkušenosti, 65 % kladlo důraz na hodnocení před nástupem do zaměstnání a 62 % personalistů hledá nástroje na podporu větší rozmanitosti při náboru,“ komentovala výsledky studie Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica, která se zaměřuje na nábor technicky zaměřených pracovníků.

Necelá pětina firem v ČR má dostatek uchazečů

Podle nejnovější ankety Stav HR Marketingu v ČR, kterou realizovali experti z náborového marketingu Chytrý nábor, má pouze 18 % firem v Česku dostatek uchazečů, 82 % firem má problém uchazeče najít.

„Velmi důležité je proto sledovat a začít využívat nové trendy a technologie. Moderní nábor zaměstnanců jde uchazečům vstříc a oslovuje je aktivně. Firmy by měly dlouhodobě pracovat na značce zaměstnavatele a budovat si s uchazeči vztah. Měly by se snažit být uchazečům dlouhodobými partnery v profesní oblasti. HR marketing jako takový a především otevřená komunikace s uchazeči prostřednictvím sociálních sítí se proto stávají důležitou součástí náboru," vysvětlila personalistka Gabriela Kodenková.

Dle průzkumu společnosti Mazars a Vilímková Dudák & Partners však jen 48 % náborových specialistů aktivně využívá marketingových kampaní k oslovení vhodných uchazečů. Odborníci se přitom shodují, že správně nastavená marketingová kampaň může firmě výrazně pomoci v konkurenčním boji o získávání zaměstnanců. „Dobře cílená náborová kampaň může pomoci ve zviditelnění firmy na trhu, ale také ke zvýšení povědomí o firmě jako o potenciálním zaměstnavateli. Za velmi důležité považuji informovat o plánované náborové kampani stávající zaměstnance. Ze zkušenosti víme, že atmosféru ve firmě častokrát narušuje právě špatná komunikace směrem dovnitř. Jen spokojený zaměstnanec doporučí práci ve firmě svým přátelům či rodině. Odměnou jim může být mimořádná odměna, která nemusí být nutně peněžitá. Může jít o den placeného volna nebo např. vzdělávací kurz,“ vysvětlila Jana Boštíková ze společnosti Mazars.

Diskuze: 82 procent českých firem má problém najít zaměstnance

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 26.06.2017 21:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Vše ovládá lež. Z dnešní doby je mi na zvracení. Proč chce…

20.04.2018 14:14 Aktualizováno Jeden z nejslavnějších francouzských herců Alain Delon (82) poskytl rozhovor pro zvláštní vydání týdeníku Paris-Match. Mimo jiné uvedl, že je mu z dnešní doby na zvracení a že tento svět opustím bez…

Podnikatelské odbory zkontrolovaly práci Finanční správy a…

20.04.2018 13:49 Za Podnikatelské odbory jsme zveřejnili dva případy kontrol EET. V obou jsme našli závažná pochybení kontrolující Finanční správy a upozornili jsme na ně. Alarmující je nejen samotný způsob, jednání…

Aqualand Moravia se rozšiřuje. Co se změní?

20.04.2018 13:32 Nejmodernější tuzemský aquapark – Aqualand Moravia – otevře 1. května zcela nové prostory. Denní lázně poskytnou svým návštěvníkům soukromí, klid a nadstandardní služby. Hostům bude k dispozici 20…

Šokující zjištění! Nejlevnější německý salám je kvalitnější…

19.04.2018 14:08 Aktualizováno Časopis dTest přinesl srovnání levných potravin z Německa, Rakouska, Slovenska, Polska a Česka. Cílem testu bylo poukázat na rozdílnou kvalitu chlazených a mrazených výrobků, které jsou v dané…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky