4 nejčastější mýty, které kolují o nakupování na venkově

Ačkoliv připadá na Českou republiku nejvíce supermarketů v celé Evropě, stále více lidí nakupuje v menších obchodech poblíž svého bydliště. Češi se tak postupně zbavují obav a předsudků, které si řada z nich nese ještě z minulého režimu. V následujícím článku vám proto představíme čtyři nejčastější mýty, které u nás o nakupování na venkově kolují.

Diskuse: 2

Ilustrační fotografie
reklama

Stále více rodin i jednotlivců utíká ze shonu velkoměst do klidu venkova. Přibývá tak i těch, kteří nechtějí trávit víkendy obíháním supermarketů a hodiny na cestách kvůli pár chybějícím ingrediencím na víkendový oběd. Lidé se proto postupně navrací k nákupům v lokálních obchůdcích. „Řada nakupujících má ale zpočátku obavy. Nesou si v sobě určité stereotypy o malém obchodě na vesnici,“ říká Roman Mazák, předseda Družstva CBA CZ.

Mýtus č. 1: Nákup vyjde draze

První, co řadu lidí napadne, je obava z cen potravin na vesnici. V malých obchodech totiž nebývají příliš obvyklé nejrůznější slevové vlny či doprodávání zásob spojené s velkými hypermarkety. Přesto průzkumy ukazují, že průměrné ceny v lokálních obchodech jsou nejen srovnatelné, ale mnohdy i citelně nižší. Jednak prodejci drží přijatelné ceny, aby mohli nákupním centrům vůbec konkurovat, a navíc má řada sítí menších prodejen vyjednané dobré podmínky s dodavateli.

Mýtus č. 2: Na vesnici chybí nabídka

Častou obavou také bývá nedostatečné zásobení lokálních obchodů. I v dnešní době mají lidé stereotypní představu, že zásobování jezdí do vesnických prodejen jednou týdně. Když se tedy něco vyprodá už v pondělí, dalších sedm dní zboží není. Právě kvůli zvyšujícímu se zájmu o nakupování v blízkosti domova se ale zboží rychle vykupuje, takže většina obchodů dnes musí být zásobena denně nebo několikrát do týdne. Menší prodejny navíc umí lépe odhadnout, jaký je reálný zájem o daný produkt, a případně flexibilně přiobjednat. Zákazníci mají díky tomu také větší možnost dostat se k čerstvým potravinám každý den.

Mýtus č. 3: Zboží je staré a nekvalitní

Právě čerstvost a lokálnost potravin jsou současným trendem. Lidé mnohem pozorněji sledují, co kupují a co dávají na talíř. Řada obchodů na vesnicích na tento trend rychle zareagovala a doplnila či nahradila některé zboží lokální výrobou. „Zaznamenali jsme změnu nákupního chování Čechů, kteří v rámci zdravého životního stylu žádají co nejkvalitnější a nejčerstvější potraviny. Vítají tak, že v mnohých vesnických obchodech najdou lokální sortiment místních farem, zemědělců či okolních pekáren, který většina supermarketů nenabízí,“ podotýká Roman Mazák ze sdružení velkoobchodů a maloobchodních jednotek Družstvo CBA CZ.

Mýtus č. 4: Prodejny jsou nepřehledné a neupravené

V posledních letech dochází na venkově nejen k nárůstu zákaznicky atraktivní nabídky, ale i k rozšiřování a vylepšování prodejen. Z pultového prodeje tak většina obchodů v obcích nad tisíc obyvatel přechází na samoobslužný režim. Zároveň prodejci obchody prosvětlují, zpřehledňují a umožňují například i platby kreditní kartou. Zákazníci na menších městech a vesnicích tak dnes mají mnohdy kousek od domu moderní, dobře zásobený obchod s prodavači, kteří si je pamatují jménem.

Diskuze: 4 nejčastější mýty, které kolují o nakupování na venkově

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 19.03.2017 22:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Rady, jak se starat o auto, aby i po několika letech…

27.03.2017 16:05 Dodržujte následující rady a nebudete na dalším prodeji svého ojetého auta tolik tratit. Každému normálnímu autu s postupem času a počtem najetých kilometrů klesá hodnota a tedy i prodejní cena.…

Kybernetické útoky nezvládá většina nadnárodních společností

27.03.2017 15:36 Kyberútoky nezvládá většina nadnárodních společností. Mají problémy s jejich identifikací i minimalizací dopadu, jak ukazuje aktuální Index bezpečnosti společnosti Accenture

Andrej Babiš budí vášně od svého vstupu do politiky. Co…

27.03.2017 13:09 Ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš budí vášně od svého vstupu do politiky před čtyřmi lety. Ačkoliv v posledních měsících střídá jednu kauzu za druhou, jeho hnutí i přesto vede všechny…

Na Palmovce vzniká druhý Anděl. U Libeňského mostu roste…

27.03.2017 12:55 Developerská společnost Metrostav Development, a.s. zdárně pokračuje ve výstavbě železobetonové konstrukce nového administrativního projektu Palmovka Open Park. Kompletní hrubá stavba POP 4 bude…

Související:

reklama

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky