Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Druhá etapa EET startuje za měsíc, připravit se na ni musí 250 000 podnikatelů a firem

Placení, tržby, ilustrační foto
Placení, tržby, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Druhá etapa zavádění Elektronické evidence tržeb (EET), která startuje 1. března 2017, se bude týkat 200 000 až 250 000 subjektů z řad velkoobchodních a maloobchodních firem. Kromě registrace do systému EET si podnikatelé a firmy musejí pořídit také pokladnu s připojením k systému Finanční správy a možností tisku účtenek.

S nástupem EET se objevila celá řada pokladních řešení, se kterými lze splnit zákonné požadavky na evidenci tržeb. U některých typů pokladen stačí aktualizovat jejich software a s vlastními řešeními přišli například i mobilní operátoři. Zákon přitom nijak nestanovuje specifikace pokladního řešení, podmínkou je pouze propojení se systémem EET a možnost tisku účtenek. „Pokladna pro EET nemusí být nutně fyzické zařízení, ale může jít o aplikaci používanou prostřednictvím počítače nebo mobilního zařízení. Čistě softwarové řešení může přitom podnikatelům ušetřit mnoho peněz,“ uvádí Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft, která firmám a podnikatelům poskytuje cloudové pokladní řešení Kasareal.cz.

Softwarové pokladní systémy představují aplikace instalované do počítačů a mobilních zařízení nebo cloudová řešení využívaná prostřednictvím internetového prohlížeče z libovolného zařízení s připojením k internetu. Velkou výhodou cloudových řešení je naprostá jednoduchost zavedení pokladního systému pro EET i jeho následného používání. Není totiž nutné dokupovat a instalovat jakýkoliv program. Stačí se jednoduše registrovat k využívání pokladního řešení a během chvilky je možné začít vytvářet účtenky, které budou splňovat všechny požadavky EET.

Pokladna v prohlížeči

Cloudový pokladní systém běží na serverech poskytovatele služby, který garantuje nejen nepřetržitou dostupnost pokladní aplikace, ale také pravidelné aktualizace – s ohledem na požadavky firem na nové funkce nebo změny související legislativy. Firma či podnikatel si vystačí se svým současným počítačem, tabletem nebo chytrým telefonem, tiskárnou a připojením k internetu. Účtování v pokladně se odehrává v prostředí internetového prohlížeče. „Využívání EET pokladny formou cloudové služby má pro podnikatele mnoho výhod. Především je naprosto snadné a zcela se obejde bez počáteční investice do nového vybavení nebo softwaru. Spolehlivý poskytovatel služby by měl garantovat vysokou dostupnost a pravidelné aktualizace pokladního řešení,“ dodává Jaroslav Hansal z firmy Bohemiasoft.

EET bez investice

Se zavedením EET se pojí sleva na dani z příjmu ve výši 5 000 korun pro podnikatele, jichž se nová povinnost evidence tržeb týká. Tato částka ale zpravidla nepokryje všechny náklady na pořízení nové pokladny, aktualizaci softwaru stávajícího pokladního zařízení nebo nezbytné připojení k internetu. Využívání softwarové EET pokladny formou cloudové služby oproti tomu nevyžaduje jakékoli počáteční investice. Firma či podnikatel platí za službu pouze pravidelný měsíční poplatek ve výši několika desítek korun. I přesto si mohou podnikatelé nárokovat slevu na dani, jelikož finanční úřad pro její uplatnění nevyžaduje dokládání faktur za nákup pokladního zařízení a výše slevy se neodvíjí od skutečných nákladů na pořízení EET pokladny či softwaru.

Propojení s e-shopy

Nezanedbatelnou výhodou cloudových EET pokladen je možnost jejich propojení s dalšími internetovými službami. Typicky jde o řešení pro provoz internetových obchodů, u kterých bude díky možnosti propojení s cloudovou EET pokladnou splněna povinnost evidence tržeb. Snadné vytvoření e-shopu, napojeného na pokladní systém, uvítají i firmy a podnikatelé, kteří doposud prodávali své produkty jen v kamenných obchodech. Během chvilky si totiž mohou vytvořit zcela nový obchodní kanál.

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb)

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

19. dubna 2024 13:46

Pozor na smlouvy s dodavateli energií. Co by měla obsahovat férová smlouva?

Dodavatele elektřiny nebo plynu mění ročně téměř půl milionu odběratelů. Tento krok sám o sobě není ničím složitým. Důležité ale je vybrat si dodavatele, na kterého se zákazník může spolehnout. A s ním pak podepsat výhodnou a férovou smlouvu. Odborníci Kalkulátor.cz přinášejí pět základních bodů, která by taková smlouva měla obsahovat.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy