Povánoční výprodeje: Lidé nakupují stejně jako před Vánoci

Hlavní prodejní sezóna, která letos odstartovala začátkem října, pro obchodníky ještě neskončila. První týdny povánočních výprodejů zatím ukazují, že lidé nakupují stejně jako před Vánoci (pokles pouze o 8 %). I když se mnoho nakupujících domnívá, že povánoční výprodeje jsou výhodnější, míra slev je stejná jako v posledních týdnech před Vánoci.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Alarmující informace z Rakouska: Muslimští migranti mají středověké postoje vůči Židům, ženám a nevěřícím - anotační obrázek
Alarmující informace z Rakouska: Muslimští migranti mají…

Nákupní nálada pokračuje téměř beze změn i po Vánocích. V on-line světě povánoční výprodeje odstartovaly téměř ihned po Štědrém dnu a obchodníci nezaznamenali skoro žádný pokles. Oproti období před Vánoci jsou prodeje jen o 8 % nižší. V porovnání s celoročním průměrem jsou pak o 18 % vyšší. Hodnota jedné objednávky je 1 780 Kč.

„Mnoho lidí čeká na povánoční výprodeje s vidinou lepší a výhodnější koupě. V e-shopech slevy začínají již před Vánoci a zůstávají na téměř stejné úrovni po celou dobu výprodejů. Rozdíl je opravdu jen v několika málo procentech. V případě, že máte vyhlédnutý nějaký produkt ve slevě, se ani nevyplatí na tyto výprodeje čekat. Navíc někteří obchodníci ve snaze podpořit prodeje „slevují“ z cen, které nejprve navýšili,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a zároveň dodává: „Nicméně je pravdou, že po Vánocích slevují e-shopaři další produkty. Takže se do výprodeje dostane přibližně o 15 % zboží více než během vánočních nákupů”.

O úspěchu během výprodejů na internetu rozhoduje to, jak se e-shopař připravil a jak pracuje s marketingovými nástroji. Jendou ze zásadních věcí je remarketing, práce a komunikace se stávajícími zákazníky. O výprodejích a slevách je dobré informovat personalizovanou formou - například podle toho, jaké zboží v minulosti lidé nakoupili. „Pro ještě lepší zvládnutí a využití příští hlavní nákupní sezóny je důležité zanalyzovat tu právě uplynulou, vzít si z toho ponaučení a pořádně se připravit. Letos vedle inovací a modernizace obchodu čeká na e-shopaře zavedení povinnosti EET,“ komentuje Miroslav Uďan.

Témata: obchody | e-shopy | MoneyMAG.cz

Diskuze: Povánoční výprodeje: Lidé nakupují stejně jako před Vánoci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Předpověď počasí na noc a pondělí 22. ledna

21.01.2018 15:49 Oblast vyššího tlaku vzduchu zeslábne a počasí u nás začne od západu ovlivňovat okluzní fronta, informuje ČHMÚ.

Bakterie na nás útočí. Víte, jak často měnit ručníky,…

21.01.2018 11:52 Čistota může být trochu subjektivní pojem - někteří lidé nosí oblečení jeden den a pak mají potřebu jej vyprat, zatímco někteří jej nosí bez problémů i pětkrát. Ale pokud jde o úklid domova, existují…

Spánek po obědě může uškodit zdraví? Není to dobrý nápad,…

21.01.2018 11:45 Každý si asi čas od času rád zdřímne, třeba po vydatném víkendovém obědě, kde je v hlavní roli kachna a kupa knedlíků. Nejnovější vědecké poznatky ovšem ukazují, že šlofíky mohou i pořádně uškodit…

Ceny za elektřinu od letošního roku podraží. Kolik si…

20.01.2018 16:12 Aktualizováno Málokterá domácnost by se v současnosti obešla bez elektřiny. Jsme na ni každodenně závislí a její spotřeba stále roste. Podle energetických expertů by se do roku 2050 v České republice měla dokonce…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky