Povánoční výprodeje: Lidé nakupují stejně jako před Vánoci

Hlavní prodejní sezóna, která letos odstartovala začátkem října, pro obchodníky ještě neskončila. První týdny povánočních výprodejů zatím ukazují, že lidé nakupují stejně jako před Vánoci (pokles pouze o 8 %). I když se mnoho nakupujících domnívá, že povánoční výprodeje jsou výhodnější, míra slev je stejná jako v posledních týdnech před Vánoci.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Plameny vyšlehly na Šámalce v Jizerských horách, 46 lidí evakuovali - anotační obrázek
Plameny vyšlehly na Šámalce v Jizerských horách, 46 lidí…

Nákupní nálada pokračuje téměř beze změn i po Vánocích. V on-line světě povánoční výprodeje odstartovaly téměř ihned po Štědrém dnu a obchodníci nezaznamenali skoro žádný pokles. Oproti období před Vánoci jsou prodeje jen o 8 % nižší. V porovnání s celoročním průměrem jsou pak o 18 % vyšší. Hodnota jedné objednávky je 1 780 Kč.

„Mnoho lidí čeká na povánoční výprodeje s vidinou lepší a výhodnější koupě. V e-shopech slevy začínají již před Vánoci a zůstávají na téměř stejné úrovni po celou dobu výprodejů. Rozdíl je opravdu jen v několika málo procentech. V případě, že máte vyhlédnutý nějaký produkt ve slevě, se ani nevyplatí na tyto výprodeje čekat. Navíc někteří obchodníci ve snaze podpořit prodeje „slevují“ z cen, které nejprve navýšili,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a zároveň dodává: „Nicméně je pravdou, že po Vánocích slevují e-shopaři další produkty. Takže se do výprodeje dostane přibližně o 15 % zboží více než během vánočních nákupů”.

O úspěchu během výprodejů na internetu rozhoduje to, jak se e-shopař připravil a jak pracuje s marketingovými nástroji. Jendou ze zásadních věcí je remarketing, práce a komunikace se stávajícími zákazníky. O výprodejích a slevách je dobré informovat personalizovanou formou - například podle toho, jaké zboží v minulosti lidé nakoupili. „Pro ještě lepší zvládnutí a využití příští hlavní nákupní sezóny je důležité zanalyzovat tu právě uplynulou, vzít si z toho ponaučení a pořádně se připravit. Letos vedle inovací a modernizace obchodu čeká na e-shopaře zavedení povinnosti EET,“ komentuje Miroslav Uďan.

Témata: obchody | e-shopy | MoneyMAG.cz

Diskuze: Povánoční výprodeje: Lidé nakupují stejně jako před Vánoci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Důchody z pohledu mužů? Takhle řeší své "hříchy mládí"

17.11.2017 16:22 Aktualizováno Většina českých mužů si sice spoří na penzi, stranou ale odkládají naprosto nedostatečné částky. Situace se změní až s vyšším věkem, kdy muži začínají dohánět finanční „hříchy mládí“, ukázal průzkum…

Důchodci jako snadné oběti? Tato rizika jsou nejčastější

17.11.2017 10:08 Aktualizováno Důvěřivost, menší informovanost i strach patří k důvodům, proč se senioři stávají častými oběťmi trestných činů. Stovky lidí starších 65 let se tak pouze v loňském roce staly terčem krádeží či…

Co dělá lidi skutečně šťastné?

17.11.2017 10:04 Aktualizováno Vědci se rozhodli zjistit, co u lidí ovlivňuje pocit pohody a spokojenosti. Je to kvalitní spánek, nebo zvýšení platu? Ačkoliv si mnozí z nás na peníze zřejmě stěžují, ukázalo se, že nejsou tak…

Ministerstvo odstoupilo od smlouvy se společností OKsystem.…

16.11.2017 13:39 Ministerstvo práce a sociálních věcí 16. listopadu odstoupilo od smlouvy o vytvoření Jednotného informačního systému práce a sociálních věcí – „IS SOCIÁLNÍ DÁVKY“ a poskytování souvisejících služeb,…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky