Češi vystavili vysvědčení finančním poradcům. Jak dopadli?

Na počátku prosince roku 2016 vešla v platnost novela zákona o spotřebitelském úvěru. Přinesla nová práva chránící spotřebitele, větší odpovědnost pro finanční instituce, ale i zvýšené nároky na odbornou způsobilost jejich poradců. Průzkum skupiny Wüstenrot se zaměřil na osobní zkušenosti samotných spotřebitelů. Poradci dopadli u Čechů dobře, u téměř dvou třetin respondentů prošli s vyznamenáním.

Diskuse: 0

Finance, ilustrační fotografie
reklama
Plameny vyšlehly na Šámalce v Jizerských horách, 46 lidí evakuovali - anotační obrázek
Plameny vyšlehly na Šámalce v Jizerských horách, 46 lidí…

Počínaje prosincem 2016 musí všichni poradci a zprostředkovatelé úvěrů prokazovat svou odbornou způsobilost absolvováním kvalifikační zkoušky u akreditovaných osob. „Zákon tím chrání klienty před neseriózními prodejci finančních produktů, kterým nejde o službu spotřebiteli, ale především o vlastní provizi. Nabízet půjčky tak dnes mohou opravdu jen ti kvalitně proškolení. Mít v týmu dobré odborníky je v zájmu také jednotlivých bank a finančních institucí, protože právě ony ručí od prosince za prověření platební schopnosti svých zákazníků,“ vysvětluje Věra Slaninová, ředitelka úseku interní obchodní cesty finanční skupiny Wüstenrot, proč by mělo i samotné instituci záležet na odbornosti svých zaměstnanců a dodává: „Naši poradci absolvují pravidelná školení, systematicky se věnujeme jejich profesnímu rozvoji a pomůžeme jim i s přípravou na odbornou zkoušku vyžadovanou zákonem. Všem novým zaměstnancům navíc nabízíme adaptační program a důkladné proškolení.“

Poradit umí, ušetří čas, zlepšit by se mohli v hledání alternativních řešení

Průzkum prokázal, že poradci dobře rozuměli problematice a dokázali vždy fundovaně poradit dvěma třetinám respondentů, jedničku nebo dvojku dalo 62,5 % lidí. Známkou dobře ohodnotila doporučení finančních odborníků téměř čtvrtina Čechů (22 %). Čtyřku udělilo 9,4 % respondentů a nejhorší hodnocení zvolilo šest procent lidí.

Zatímco jedničky dávali nejčastěji čtyřicátníci, pětkami nešetřili lidé v nejmladší věkové kategorii do 26 let. Zcela nespokojeno jich bylo téměř 13 %. „Generace ve středním věku mající reálné zkušenosti se službou poradce udělovala významně lepší známky než mladší generace. Dobrou zprávou je, že lidé, kteří těchto služeb ve svém životě využili, byli dle hodnocení převážně spokojeni,“ konstatuje Slaninová, pro niž jsou výsledky průzkumu výbornou zpětnou vazbou.

Na úspoře času při řešení finančních otázek se svým poradcem se shodlo 83 % respondentů. O něco horší hodnocení si vysloužili za řešení nějaké nečekané události, kdy bylo potřeba najít alternativní řešení. Na jedničku či dvojku obstáli u více než poloviny respondentů (54,7 %); nejhůře v této situaci známkovali vysokoškolsky vzdělaní lidé a střední věková generace.

Aktivní zájem, poskytnutí komplexních informací a nabídnutí efektivního řešení pochválilo známkou výborně 31 % respondentů. K dvojce ve vystavování vysvědčení sáhlo 29 % Čechů. Čtyřku a pětku udělila v tomto ohledu pouze necelá pětina dotázaných (19 %), většinou představitelé nejstarší generace a vysokoškoláků.

Většina z nás věří, že to s námi poradci myslí dobře

Další část průzkumu se zaměřila na pocity, které lidé mají z činnosti poradců. Se zkušeností jednání v nejlepším zájmu klienta se pochlubilo 27 % Čechů, známkou dvě by poté hodnotilo jen o procento více (28 %). V obou případech pozitivně volila především střední věková generace. Okolo 9 % Čechů nesdílí názor, že by poradce zcela jednal v jejich nejlepším zájmu. Toto přesvědčení měla nejčastěji nejmladší a současně nejstarší generace v průzkumu.

Dobrý pocit z navrhovaných řešení finančně poradenské služby má dle průzkumu více než polovina lidí (56 %) a komfortně se v jejich přítomnosti cítilo dokonce 60 % respondentů. Ti se povětšinou shodli, že je poradce netlačil k vážným rozhodnutím, komplexně vysvětloval všechna pro a proti
a vždy jim poskytl prostor a čas na rozmyšlenou. Úsilí o navázání dlouhodobé spolupráce s klientem a ne jen o rychlé prodání konkrétního produktu s vysokou provizí zaznamenalo během své reálné zkušenosti 56 % dotázaných.

Diskuze: Češi vystavili vysvědčení finančním poradcům. Jak dopadli?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Důchody z pohledu mužů? Takhle řeší své "hříchy mládí"

17.11.2017 16:22 Aktualizováno Většina českých mužů si sice spoří na penzi, stranou ale odkládají naprosto nedostatečné částky. Situace se změní až s vyšším věkem, kdy muži začínají dohánět finanční „hříchy mládí“, ukázal průzkum…

Důchodci jako snadné oběti? Tato rizika jsou nejčastější

17.11.2017 10:08 Aktualizováno Důvěřivost, menší informovanost i strach patří k důvodům, proč se senioři stávají častými oběťmi trestných činů. Stovky lidí starších 65 let se tak pouze v loňském roce staly terčem krádeží či…

Co dělá lidi skutečně šťastné?

17.11.2017 10:04 Aktualizováno Vědci se rozhodli zjistit, co u lidí ovlivňuje pocit pohody a spokojenosti. Je to kvalitní spánek, nebo zvýšení platu? Ačkoliv si mnozí z nás na peníze zřejmě stěžují, ukázalo se, že nejsou tak…

Ministerstvo odstoupilo od smlouvy se společností OKsystem.…

16.11.2017 13:39 Ministerstvo práce a sociálních věcí 16. listopadu odstoupilo od smlouvy o vytvoření Jednotného informačního systému práce a sociálních věcí – „IS SOCIÁLNÍ DÁVKY“ a poskytování souvisejících služeb,…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky