Hledáte práci? Co lidi nejvíce zajímá v pracovních nabídkách?

Nezaměstnanost v Česku v minulém měsíci opět klesla, a to na 6,3 %, volných pracovních míst nabízeli zaměstnavatelé podle Úřadu práce ČR 114 826, což je nejvíce od října 2008. Firmy stále obtížněji hledají potřebné zaměstnance, proto je velmi důležité, aby inzeráty, jimiž se snaží potenciální zaměstnance oslovit, obsahovaly především údaje, které lidi zajímají. Anketa pracovního portálu Profesia.cz se tentokrát zaměřila na to, co lidi nejvíce zajímá v pracovních nabídkách.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama

„I když je těžké generalizovat, protože každý obor a úroveň pozice mají svá specifika, dobře napsaný pracovní inzerát by měl splňovat několik požadavků: především by mělo být na první pohled jasné, na jakou pozici firma pracovníky hledá a jaké požadavky by měli splňovat,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „Pohled ze strany uchazečů o práci se ale poněkud mění – lidem stále více záleží na tom, jakou pověst má firma, pro kterou pracují.“

V anketě na serveru Profesia.cz návštěvníci stránek odpovídali na otázku: „Která informace je pro vás nejdůležitější v inzerátu nabízejícím práci?“ Překvapivě nejvíce respondentů – 34 % odpovědělo, že je to renomé, tedy „značka“ zaměstnavatele. Za důležité samozřejmě také považují informace o platových podmínkách a benefitech – ty preferovalo 25 % respondentů. Velmi podobné jsou preference u dalších údajů. Za nejdůležitější považovalo údaje o typu pracovního poměru 15 %, náplni práce a pravomocech 14 %, a informace o vzdálenosti pracoviště 12 % návštěvníků stránek.

Správně formulovat inzerát s nabídkou práce není jednoduché. Jinak je třeba oslovit absolventy, jinak zkušené pracovníky s praxí. Jiným způsobem se inzerují dělnické profese, jinak je třeba specializované odborníky, odlišným způsobem inzerovat manažerské pozice. „U mnohých profesí drasticky sníží počet reakcí anglické pojmenování pozice, ale například v IT nebo u vyšších manažerských postů je to naopak žádoucí. Informace o platových podmínkách přiměje odepsat na inzerát o 52 % více uchazečů, ale například v IT oblasti jsme zaznamenali, že zájemci častěji reagovali na nabídky, u nichž platové podmínky zveřejněny nebyly,“ uvádí zkušenosti z praxe Zuzana Lincová a dodává: „Protože chceme být víc než pouhý pracovní portál, firmám, s nimiž spolupracujeme, nabízíme i odborné poradenství a podporu při realizaci jejich cílů v oblasti HR – pomoc při specifikaci dlouhodobých i krátkodobých cílů, formulaci požadavků, nebo živý kontakt prostřednictvím odborných konferencí a veletrhů.“

Témata: práce | lidé

Diskuze: Hledáte práci? Co lidi nejvíce zajímá v pracovních nabídkách?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Senát schválil dlouhodobé ošetřovné

17.08.2017 17:15 Aktualizováno Návrh Ministerstva práce a sociálních věcí na zavedení dlouhodobého ošetřovného schválili senátoři a senátorky. Nová dávka nemocenského pojištění pomůže od poloviny příštího roku rodinám v krizových…

Cena zlata klesá následkem severokorejského dění

17.08.2017 14:39 Minulý týden se zlato potýkalo s téměř protikladnou možností výsledku – mezi realizací zisku a posunem nad klíčovou rezistenci, a to v závislosti na tom, jakým směrem se vyvine patová situace v…

Kdy a jak změnit povinné ručení vašeho vozidla?

17.08.2017 14:16 Při výběru povinného ručení u většiny řidičů rozhoduje nejnižší cena. Je to zejména proto, že jde o pojištění, které si lidé nepořizují dobrovolně, na což jsou Češi podle pojišťoven velmi citliví. V…

Podle čeho vybírat realitku?

17.08.2017 10:55 Ať už nemovitost sháníme či naopak ji chceme dát k dispozici na realitní trh, rozhodujeme se, zda to udělat sami či využít odborníků z realitních kanceláří. Vše má samozřejmě svá pro a proti. Když už…

Související:

reklama

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky