Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ministerstvo chystá změnu ve výpočtu dovolené: Bude se počítat na hodiny, ne na dny

Michaela Marksová /ČSSD/, ministryně práce a sociálních věcí
Michaela Marksová /ČSSD/, ministryně práce a sociálních věcí
Foto: Mikuláš Křepelka, EuroZprávy.cz

Revoluci ve výpočtu dovolené chystá v těchto dnech ministerstvo práce a sociálních věcí. Nově by se nepočítala na dny, ale přepočítávala by se na hodiny.

Ministerstvo si od novely zákona slibuje větší spravedlnost pro zaměstnance. Směny totiž nemají všichni lidé stejně dlouhé a volno v práci u jednoho může být o několik hodin kratší než u druhého. Nově by se zaměstnanci odečetl místo dnů počet hodin, který by normálně strávil v práci. Informovala o tom pondělní MF Dnes.

Podle ministerstva si totiž lidé, kterým se střídají různé délky směn, vybírají dovolenou ve dnech, na které připadá delší směna. Volno tak dostanou třeba na dvanáct hodin, zatímco jiní jen na šest, oběma přitom shodně propadne jeden den volna, píše Mladá Fronta.

Nově by zaměstnavatel celkovou dobu dovolené (zákonná délka je 20 dní) musel přepočítat na počet odpracovaných hodin podle délky pracovní doby, a to včetně jejího proplácení. Návrh chce ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová předložit vládě do konce dubna, pokud by byl schválen, platit by začal od dubna 2017. Tripartita se na něm shodla.

Témata:  Michaela Marksová Ministerstvo práce a sociálních věcí

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy