Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vyšetřují Standard & Poor's. Proč? USA snížila rating

Vyšetřují Standard & Poor's. Proč? USA snížila rating

Foto: DataLife

Americké ministerstvo spravedlnosti vyšetřuje, zda ratingová agentura Standard & Poor's ohodnotila správně hypoteční dluhopisy v období před finanční krizí. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters s odvoláním na list The New York Times.

Podle listu bylo vyšetřování zahájeno ještě dříve, než agentura Standard & Poor's snížila začátkem srpna Spojeným státům americkým poprvé v jejich historii špičkový úvěrový rating AAA na AA+. Oficiální zdroje se k tomu ale zatím nevyjádřily. Mluvčí amerického ministerstva spravedlnosti se podle listu The New York Times nedal zastihnout.

Ministerstvo spravedlnosti navíc šetří i to, zda nedošlo k případům, kdy analytici S&P chtěli hypotečním dluhopisům přidělit nižší rating, ale ustoupili názoru vedení agentury. Podle listu The New York Times ale zatím není jisté ani to, zda americké ministerstvo spravedlnosti prošetřuje i agentury Moody's a Fitch. Mluvčí S&P Ed Sweeney listu v e-mailu uvedl, že agentura obdržela v posledních letech řadu otázek od různých vládních agentur. Podle The New York Times americká vláda celá desetiletí vydávala pravidla, podle kterých se banky, podílové fondy a další investoři mohou při svých rozhodnutích spoléhat na to, jaký cenný papír má rating AAA. Standard & Poor's je v poslední době pod palbou kritiky amerických zákonodárců, trhů i amerického ministerstva financí za to, že snížila úvěrový rating USA. Informace o vyšetřování tak podle listu The New York Times posiluje politickou bouři, kterou snížení ratingu vyvolalo. Někteří vládní činitelé začali zpochybňovat postupy, věrohodnost a kompetentnost agentury. Ostatní dvě z tria nejuznávanějších ratingových agentur na světě - Moody's Investors Service a Fitch Ratings - naopak začátkem srpna potvrdily úvěrový rating Spojených států na nejvyšším možném stupni.

Témata:  USA standard a poor's

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy