Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nemovitosti mohou lidé dražit už i přes internet

Nemovitosti mohou lidé dražit už i přes internet

Foto: Pixmac

Novela zákona o veřejných dražbách, která vstoupila v platnost, umožňuje pořádat veřejné dobrovolné i nedobrovolné dražby elektronicky. Princip dražby zůstává stejný, ale zájemci se nepotkávají fyzicky, ale na webovém portále, uvedl Radim Hasman ze společnosti Eurodražby.cz.

"Elektronické dražby budou moci provádět pouze dražebníci, kteří mají koncesi schválenou ministerstvem pro místní rozvoj a splňující další podmínky," doplnil Hasman. Mezi tyto podmínky patří například pojištění odpovědnosti ve výši 35 milionů korun, ověření účetní uzávěrky auditorem nebo složení základního kapitálu v minimální výši pět milionů korun.

"První elektronické dražby máme naplánovány na začátek února 2013. Chceme je uskutečnit v nejbližším možném termínu," dodal dražebník. Výhodou elektronických dražeb je jejich větší transparentnost, dostupnost, časová nenáročnost a flexibilita. Elektronická aukce není v Čechách žádnou novinkou, protože již několik let této varianty prodeje nemovitostí využívají exekutoři.

"Lidé kupují všechno možné na internetu a poptávka po elektronických službách se v posledních letech stále zvyšuje i v oblasti nemovitostí. Je to krok správným směrem, reaguje na současné trendy, kdy se vše posouvá na internet," doplnil zástupce společnosti s tím, že elektronické dražby zvýší zájem o dražené nemovitosti, a tím pádem i vyšší finální cenu.

Témata:  nemovitosti dražba

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy