Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nejdražší povinné ručení? Bezmála 70 tisíc korun

Nejdražší povinné ručení? Bezmála 70 tisíc korun

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Za luxusní automobil Lamborghini Gallardo určený k půjčování zaplatil jeho majitel 68 151 korun za rok. Naopak nejméně stálo povinné ručení za přípojný vozík – přesně padesát korun.

Podle nejnovějších statistik internetového srovnávače Sfinance.cz za poslední měsíc stálo průměrné povinné ručení 2 268 korun za rok. Nejvíce – skoro tři tisíce - za něj zaplatili řidiči v Praze, naopak nejméně ve Středočeském kraji. Průměrná délka předchozího povinného ručení je necelých osm let. Celkem dvacet procent klientů si uzavírá ke smlouvě povinného ručení připojištění skel. Výrazně stoupla cena pojištění pro mladší řidiče. To je způsobeno tím, že rozšířená praktika zprostředkovatelů povinného ručení, kteří v posledních letech stále častěji seskupovali klienty a vytvářeli takzvané otevřené flotily aut, končí a pojišťovny ji postupně opouští. Co se týká objemu motoru vozidla, objevil se zajímavý trend v tom, že automobily s obsahem 1,3 a 1,4 litru mají pojištění levnější než kategorie s menším obsahem. „Důvodem je, že tento segment aut je druhý největší. Pojišťovny se na něj více soustředí a vzhledem ke konkurenčnímu boji to má vliv na koncovou cenu pro zákazníka," říká Zdeněk Novák, produktový manažer Sfinance.cz.

Internet již není doménou pouze mladších řidičů

Nejpilnějšími v uzavírání povinného ručení byli řidiči od třiceti do 49 let. Údaje serveru Sfinance.cz zároveň potvrzují, že roste zájem starších lidí uzavírat si pojistky na internetu. Z celkového počtu uzavřených smluv je plná třetina zájemců starší padesáti let. „Tato čísla potvrzují, že internet již není doménou pouze mladých řidičů. Člověk tak může ušetřit více než dva tisíce korun," informuje Novák. Nejstaršímu řidiči bylo 83 let. Za povinné ručení na vůz Škoda Forman zaplatil 1258 korun za rok. Průměrné stáří vozu je dvanáct let. Nejstarší automobil (historická nákladní Tatra) měl 58 let. Nové vozy naopak tvořily pouze 2,5 % z pojištěných automobilů, což potvrzují aktuální statistiky prodeje vozů. Jejich registrace se v listopadu meziročně propadly o více než deset procent.

Několik zajímavostí na závěr

Analýza Sfinance.cz prokazuje, že je výhodné uzavírat smlouvu s bonusem. Bonus je sleva na pojistném získaná za dobu trvání pojištění, v níž nebyla způsobena nehoda. Čím déle jezdí člověk bez nehod, tím větších úspor na pojistném může získat. Průměrná cena povinného ručení bez bonusu byla totiž 3 248 korun. Celých dvacet procent klientů přitom jezdí bez bonusů. „Jeden náš klient měl čtyři nehody, což je nejvíce v naší databázi. Byl již předtím pojištěn 144 měsíců, cena jeho nového pojištění proto byla pouze 1546 korun za ro. Znamená to jediné, vyplatí se vyjíždět si bonus, i když bouráte," dodává Novák. Nejvíce klientů odchází z pojišťovny Kooperativa (17 %) a končící pojišťovny DIRECT (14 %). Naopak největší příliv klientů zaznamenala pojišťovna AXA (53 %). Celé tři čtvrtiny řidičů volí roční platbu pojistného za povinné ručení, čímž mohou ušetřit až deset procent. Nejoblíbenější barvou vozu jsou odstíny šedé a modré, nejméně oblíbené jsou naopak odstíny oranžové. Nejčastěji pojišťovaný vůz – automobil značky Škoda (23 %), z toho nejvíce Škoda Octavia (40%).

Statistiky povinného ručení serveru Sfinance.cz vychází ze vzorku 1500 klientů.

Témata:  pojišťovny povinné ručení

Aktuálně se děje

26. dubna 2024 10:42

Studená sprcha, americká ekonomika za první čtvrtletí letošního roku vzrostla jen o 1,6 %

KOMENTÁŘ Tomáše Volfa: Nižší tempo ekonomického růstu v překladu znamená, že Fed může začít snižovat sazby dříve, než se dosud čekalo. Možnost nižších sazeb v dřívějším termínu bude znamenat ztráty pro americkou měnu, která po zveřejnění osciluje kolem 23,50 USDCZK, a 1,0705 EURUSD.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

České domácnosti loni platily za elektřinu nejvíce v EU, přestože Česko vyvezlo takřka nejvíce elektřiny v celé EU

KOMENTÁŘ Lukáše Kovandy: Česko je ryze z ekonomického hlediska určitou anomálií. Vykazuje sice poměrně výrazný nadbytek vyprodukované elektřiny, avšak přesto jeho domácnosti čelí jejím vysokým cenám. Dokonce nejvyšším v celé EU ve vyjádření dle standardu kupní síly, které umožňuje mezinárodní porovnatelnost. A to přitom tedy Česko loni v čistém vyjádření vyváželo čtvrtý největší objem elektřiny v EU.