Dvě třetiny českých podnikatelů neplánují budoucnost, zaměstnává je současnost

Více než dvě třetiny českých podnikatelů nemají dlouhodobý finanční plán pro svou firmu, čtvrtina dokonce při plánování vidí pouze na horizont nejbližších tří měsíců. Vyplývá to z výzkumu o finančním plánování a potřebách malých a středních firem pro AMSP ČR a UniCredit Bank zveřejněného v úterý.

660
reklama

Řada malých a středních firem v době pokračující hospodářské recese úplně zapomíná na řízení cash-flow a odhaluje tak jednu ze svých velkých slabin.

Šetření ukázalo, že 71 procent firem má pouze krátkodobý roční plán, 45 procent plán kvartální a čtyři procenta nemají žádný finanční plán. Výhled do budoucnosti na více než jeden rok, tak mají pouze tři z deseti (30%) českých malých a středních firem. Pětina (20 %) firem plánuje v brzké budoucnosti čerpat nový provozní úvěr. V současné době přitom provozní úvěr čerpá 43 procent podniků.

"Průzkum ukázal, že dvě třetiny firem jsou řízeny operativním způsobem s výhledem na krátkodobý horizont. Ačkoliv podniky podceňují strategické plánování, celá čtvrtina se budoucnosti nebojí a už nyní čerpá investiční úvěr. I přes krátkozrakost svého plánovaní, tak vykazuje segment malých a středních podniků celkově relativně dobrou finanční kondici a aktivně investuje, absence dlouhodobých plánů a jejich důsledný controlling ale může tyto investice i firmy samotné ohrozit, což se naplno projevilo mj. v době světové hospodářské krize," okomentoval závěry průzkumu Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).

Témata: podnikatelé

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky