Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Přelom roku mění některé termíny výplaty důchodů. Koho se změna dotkne?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Všechny druhy důchodů (starobní, invalidní, pozůstalostní) splatné ve čtvrtek 24. 12. 2015 budou klientům České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) vyplaceny ve středu 23. 12. 2015. Ke změně termínů výplaty dochází v souvislosti s vánočními svátky.

Důchody, splatné v sobotu 2. 1. 2016, které jsou vyplácené prostřednictvím České pošty, vyplatí pošta v pondělí 4. ledna.Další změna výplatního termínu důchodů se dále týká klientů, kteří dostávají výplatu důchodu bezhotovostně na své účty vždy 2. a 4. den v měsíci. Ti budou mít lednovou výplatu připsanou na svých účtech výjimečně až v úterý 5. 1. 2016. Toto mimořádné opatření souvisí s tím, že ČSSZ může finanční prostředky určené na výplaty důchodů v roce 2016 čerpat až 4. 1. 2016.V lednu 2016 se mění proto následující výplatní termíny:

důchody splatné v sobotu 2. 1. 2016 budou vyplaceny na účet v úterý 5. 1. 2016 důchody splatné v pondělí 4. 1. 2016 budou vyplaceny na účet v úterý 5. 1. 2016

Klienti ČSSZ, kteří dostávají důchody na účet vždy 6. den v měsíci, obdrží lednovou splátku v řádném termínu, tj. ve středu 6. ledna.Způsob výplat důchodů se v roce 2016 nemění. Provádět se budou podle platného zákona o důchodovém pojištění (z. č. 155/1995 Sb.), podle požadavku klienta. Tj. buď bezhotovostně na účty bank nebo spořitelních a úvěrních družstev či v hotovosti prostřednictvím České pošty, s. p.V prosinci 2015 zajistí ČSSZ 1 646 690 výplat na účty u peněžních ústavů a 1 169 661 výplat v hotovosti.

Témata:  CZK důchody

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy