Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Důchodce trpí bídou: Takřka slepému invalidovi úřad snížil příspěvky, je prý zdravý

Důchodce trpí bídou: Takřka slepému invalidovi úřad snížil příspěvky, je prý zdravý

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Devětapadesátiletému muži z Karlových Varů s těžkým postižením zraku tamní úřad práce výrazně snížil příspěvek na péči. Těmito penězi přitom Rudolf Čermák hradil pečovatelské služby. Teď mu hrozí, že zůstane bez pomoci. Přitom je na ní tento invalidní důchodce velmi závislý.

Na levé oko Rudolf Čermák nevidí vůbec. A pravým okem po těžkém úrazu hodně rozmazaně a nejasně. Jenže podle úředníků je prakticky zdravý člověk. Člověk, který žádnou velkou pomoc nepotřebuje. Jak jinak si vysvětlit, že invalidnímu důchodci úřad práce najednou snížil příspěvek na péči ze čtyř tisíc korun na pouhých 800. 

"To víte, že nejsem rád. Protože ty čtyři tisíce asi opravdu potřebuju," říká invalidní důchodce. Pan Čermák by pak neměl z čeho zaplatit pečovatelku. Bez její pomoci si sám neuklidí, nevypere, dohromady nic nepřečte, natož aby sám chodil po úřadech a na poštu. I vymačkat čísla na telefonu mu dělá velké problémy. 

Invalida se na úředníky hodně zlobí a myslí si, že nerozhodli správně. "Zkusit si ten život těch nevidomých, aby věděli, jaký to jsou problémy. A potom můžou něco rozhodovat," dodává Rudolf Čermák. 

"Úřad práce snížil příspěvek na péči na základě rozhodnutí posudkového lékaře," uvedla pro TV Nova mluvčí Úřadu práce v Karlových Varech Petra Dolejšová. 

Podle Národní rady osob se zdravotním postižením nevěnoval tomuto případu karlovarský úřad práce patřičnou pozornost. Jenže konečné rozhodnutí o sporném snížení příspěvku na péči bude na ministerstvu práce a sociálních věcí, kam se invalidní důchodce odvolal.

Témata:  důchodci

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy