Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé čekají nižší příjmy. Kolik budete v roce 2012 brát?

Lidé čekají nižší příjmy. Kolik budete v roce 2012 brát?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Češi v příštím roce očekávájí nižší příjmy a celkové zhoršení finanční situace ve firmách, kde pracují. Vyplývá to z průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad, který společnost zveřejnila ve čtvrtek.

Více jak polovina Čechů (57 %) je přesvědčena, že jejich plat neodpovídá jejich výkonům. Jen pětina ale s koncem roku počítá s jeho zvýšením. 69 procent má naopak za to, že se letos nedočká žádného vylepšení ani z hlediska firemních benefitů.

„ Nabízené platové podmínky jsou na stejnou pozici často nižší než dříve, některé firmy začaly také omezovat zaměstnanecké benefity. Změny se většinou dotýkají jazykových kurzů nebo poukázek na kulturu a sport. Naopak teď zaměstnancům více umožňují využívat flexibilní pracovní dobu,“ sdělila Jana Lauková, konzultanka společnosti Randstad. Rok 2011 hodnotí jako finančně náročný pro svou firmu 55 procent dotazovaných. V nadcházejících měsících zlepšení neočekávají. Naopak 60 procent respondentů přiznalo na příští rok pesimistické vyhlídky.

Průzkum proběhl prostřednictvím on-line dotazníku u populace ve věku 18-65 let, pracující minimálně 24 hodin týdně v placeném zaměstnání (nezahrnuje osoby samostatně výdělečně činné). Minimální velikost zkoumaného vzorku je 400 respondentů za každou zemi, pro průzkum je využíván Survey Sampling International (SSI) panel. Dotazování pro čtvrtou vlnu Randstad Workmonitor průzkumu v roce 2011 proběhla v období 24. října - 14. listopadu 2011.

Témata:  platy / mzdy

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy