Podle čeho vybírat realitku?

Ať už nemovitost sháníme či naopak ji chceme dát k dispozici na realitní trh, rozhodujeme se, zda to udělat sami či využít odborníků z realitních kanceláří. Vše má samozřejmě svá pro a proti. Když už se ale rozhodneme odborných služeb využít, jak poznat dobrou realitní kancelář?

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Dempsey a Makepeaceová včera a dnes! - anotační obrázek
Dempsey a Makepeaceová včera a dnes!

Pestrost realitního trhu dává možnost uplatnění i široké řadě odborníků, kteří nejsou vždy patřičně kvalifikováni. Jistotou je určitě obrátit se na dobře známou značku. Kancelář, která patří ke stálicím na trhu. Existuje ale i řada ukazatelů, kterými můžete prověřit, zda je kancelář důvěryhodná.

Náležité formality

„Je dobré prověřit, zda realitní kancelář opravdu existuje, tedy zda je jako společnost zapsána v obchodním rejstříku,“ doporučuje Mgr. Dominik Ženatý, makléř realitní sítě CENTURY 21. Tam můžete dohledat všechny podstatné informace. Dále se vyplatí navštívit kancelář samotnou osobně. Její stav hodně napoví i o úrovni poskytovaných služeb. Nejen samotné prostředí, ale i osobní kontakt s makléři hodně napoví o úrovni poskytovaných služeb, potažmo celé kanceláře.

Právní aspekty

„Dobrá realitní kancelář vždy pracuje na smluvním základě – chtějte vidět nejen makléřovu plnou moc k zastupování realitní kanceláře, ale chtějte také smlouvu zprostředkovatelskou – ať už jako kupující nebo prodávající klient. Máte tak jasně daný rámec spolupráce.“  Popisuje běžnou praxi u důvěryhodných realitních kanceláří makléř realitní sítě CENTURY 21.

Dobrá kancelář také disponuje reklamačním řádem a etickým kodexem. Vše by vám mělo být k dispozici k nahlédnutí. Jednání by mělo být transparentní. Samozřejmostí je předávání hotovosti pouze oproti dokladu, nejlépe v prostorách kanceláře, a také zveřejnění rezervačních účtů na webu kanceláře. Jde o obchod jako každý jiný, nemusíte být odborník ani mít přehled v realitním prostředí. Většinou i obyčejný selský rozum napoví, zda je vše v pořádku.

Transparentnost

Profesionální jednání se ukáže především při samotné práci makléře. Samozřejmostí by měla být exkluzivní zprostředkovatelská smlouva na prodej nemovitosti. Dobrá exkluzivní smlouva je vždy podepsána na dobu určitou, pouze s možností prodloužení. Neobsahuje žádné astronomické sankce ani úhradu nákladů při neprodání nemovitosti.

Pokud prodáváte nemovitost, vždy si pozorně prostudujte smlouvu – profesionální makléř by ji s Vámi měl projít bod po bodu a vše vysvětlit. Dobrá smlouva neobsahuje nesmyslně vysokou kupní cenu, ani odkaz na všeobecné podmínky, které však nejsou přiloženy.

V neposlední řadě pozor na rozhodčí doložky – pokud je ve smlouvě rozhodčí doložka, tak je vždy lépe konzultovat smlouvu s právníkem.

Marketing prodávané nemovitosti

Profesionální makléř se vždy prezentuje kvalitou svých služeb – prezentuje svoji analýzu tržní ceny nemovitosti a marketingový plán pro prodej či pronájem nemovitosti. „Dobrý marketingový plán zahrnuje internetovou inzerci, tištěnou inzerci, prodejní plachtu na nemovitosti, aktivní marketing (oslovování klientů letáčky, případně telefonicky),“ popisuje Mgr. Ženatý praxi ve své realitní kanceláři.

Součástí špičkového marketingu je home staging. Pro někoho se jedná stále o nový pojem. Jedná se o přípravu nemovitosti na prodej zkušeným bytovým architektem a home inspection, kdy se jedná o prověření nemovitosti technikem. Tyto služby by měly být standardními při zprostředkování prodeje či pronájmu.

Nezapomínejte, že první dojem udělá nemovitost jen jednou, a to prostřednictvím fotografií! I v tomto případě se ukáže zkušenost a úroveň realitní kanceláře. S tímto jste se určitě setkali. Inzertní nabídka na byt, která je možná sice obsáhle popsána, ale přiloženy jsou pouze dvě fotografie či naopak fotografií spousta, ale pořízeny z takového úhlu, že absolutně neodpovídají ať už dispozicím či celkové skutečnosti.

V klidu a s rozmyslem

Seriózní realitní kancelář na vás nebude tlačit. Ukáže vám vaše možnosti a v klidu vás nechá si vše promyslet. Nebude dám dávám nereálné sliby a jejím cílem nebude na klientovi pouze vydělat.

Diskuze: Podle čeho vybírat realitku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Žen v IT ubývá, přitom by mohly dostat firmy z krize

23.11.2017 08:28 Je spousta zaměstnání, ve kterých si stejně dobře dovedeme představit jak muže, tak ženy. Všichni známe ženy lékařky, učitelky, manažerky, ženy v politice, a dokonce i kosmonautky, ale jak je to se…

Růst českého HDP se téměř zdvojnásobí v roce 2017, říkají…

23.11.2017 08:24 Poté, co ve druhém čtvrtletí roku 2017 dosáhla česká ekonomika meziročního růstu HDP ve výši 4,7 %, ve třetím čtvrtletí toto tempo zvýšila na 5 %, čímž výrazně překonala tržní očekávání. Analytici…

Češi objevili výhody dividendových fondů

23.11.2017 03:02 PR článek - Česká povaha velí k opatrnosti. Proto také domácím investorům trvalo řadu let, než se začali výrazněji poohlížet po výnosnějších, ale také o něco rizikovějších investicích.

5 tipů, jak zabezpečit domov proti zlodějům

22.11.2017 14:43 Podle statistik zveřejněných Policií České republiky se u nás od ledna do listopadu 2016 událo 26 150 vloupání, z toho 2 975 vloupání se událo v rodinných domech a 2 627 v bytech. Častým terčem jsou…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky