Láska prochází žaludkem. Tři čtvrtiny transakcí k Valentýnu jsou za večeři

Tři čtvrtiny karetních transakcí a 40 procent objemu výdajů uskutečněných v období kolem svátku svatého Valentýna připadají na společnou večeři, což potvrzuje, že láska skutečně prochází žaludkem. Vyplývá to z analýzy Mastercard Love Index vytvořené na základě transakcí kreditními, debetními a předplacenými kartami za rok 2017.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Dvanáctiletý školák naboural s autem plným dětí. Pět mrtvých, tři zranění - anotační obrázek
Dvanáctiletý školák naboural s autem plným dětí. Pět…

Oblíbený je rovněž nápad vzít svoji drahou polovičku na nezapomenutelnou cestu letecky nebo vlakem. V roce 2017 se počet transakcí vypovídajících o této valentýnské volbě zvýšil o 23 procent, přičemž na ně připadlo 22 procent romantických výdajů. Favoritem však zůstává hotelový pobyt s 27procentním podílem objemu valentýnských útrat.

Pokud se porovnají tři předchozí valentýnská období, tedy vždy dny od 11. do 14. února v letech 2015 až 2017, tak podle získaných údajů spotřebitelé utrácejí kvůli tomuto svátku stále raději za zážitky než za hmotné zboží, přičemž „citově zabarvené výdaje“ se od roku 2015 zvýšily o šest procent a počet transakcí o 17 procent.

Ne vše jen roste. Třeba celkové výdaje za tradiční valentýnské květiny se snížily v průběhu tří let o tři procenta, a to i přesto, že počet transakcí se zvýšil o 14 procent. Ukazuje se, že ačkoli květiny zůstávají symbolem milostného vztahu, dokáže toho jeden květ zjevně sdělit více než nákladný pugét. Obdobně došlo i k poklesu výdajů za šperky, a to o devět procent i přes nárůst počtu transakcí o desetinu oproti roku 2015.

Studie, která se zabývala chováním nakupujících zahrnujících více než 200 oblastí po celém světě, zjistila i další nákupní trendy. Údaje příkladně ukazují, že pořizování dárků stále méně necháváme až na poslední chvíli. Hned 30 procent nákupů k Valentýnu se odehrává 11. února, což je celosvětově 48,8 milionu transakcí za poslední tři roky. A pouze o něco málo více než čtvrtina (27 procent) všech valentýnských nákupů se koná přímo v den sv. Valentýna.

Nadále roste obliba internetového nakupování – mezi Valentýnem v roce 2015 a v roce 2017 došlo k nárůstu internetových transakcí o enormních 136 procent.

Bezkontaktní placení kartami – coby ideální způsob, jak se vyhnout trapným chvilkám nad příchozí fakturou – od roku 2015 zaznamenalo nárůst hodnoty transakcí o 311 procent a počtu transakcí o 203 procent. Výdaje hrazené bezkontaktně se zvýšily ve všech sledovaných kategoriích, přičemž k nejprudšímu nárůstu došlo v platbách za leteckou a železniční dopravu (1 064 procent), za šperky (453 procent) a květiny (446 procent).

Diskuze: Láska prochází žaludkem. Tři čtvrtiny transakcí k Valentýnu jsou za večeři

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Proč začít podnikat jako společnost s ručením omezeným?

20.02.2018 03:25 PR - Kdo nechce být zaměstnán a chce se postavit na vlastní nohy, ten volí cestu podnikání. Zde se nabízí možnost mít živnost, nebo založit firmu. My se podíváme na cestu druhou. A spolu s ní na…

Jak se vyhnout chřipce a nachlazení?

19.02.2018 17:58 I letos zima nakonec přece přišla. Ochladilo se, je sychravo, fouká studený vítr a spousta lidí má chřipku či je nachlazených. V České republice řádí chřipková epidemie. Co můžeme dělat pro to,…

Jak je to s důchodem? I když máte už nárok, penzi nemusíte…

19.02.2018 15:23 Aktualizováno V roce 2018 vznikne nárok na starobní důchod lidem, kteří dosáhnou důchodového věku a získají potřebnou dobu pojištění alespoň 34 let. Potřebná doba pojištění pro vznik nároku na starobní důchod se…

Lidé nejvíce umírají v únoru. Svobodní pánové nemají dobré…

19.02.2018 13:53 Aktualizováno Úmrtnostní poměry v Česku se zlepšují. I když počty zemřelých v jednotlivých letech kolísají, intenzita úmrtnosti klesá. Nejvíce lidí umírá v zimních měsících, zejména v souvislosti s nemocemi…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky