Láska prochází žaludkem. Tři čtvrtiny transakcí k Valentýnu jsou za večeři

Tři čtvrtiny karetních transakcí a 40 procent objemu výdajů uskutečněných v období kolem svátku svatého Valentýna připadají na společnou večeři, což potvrzuje, že láska skutečně prochází žaludkem. Vyplývá to z analýzy Mastercard Love Index vytvořené na základě transakcí kreditními, debetními a předplacenými kartami za rok 2017.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Finalistky České Miss 2018. Takhle vypadají v plavkách i bez nich! - anotační obrázek
Finalistky České Miss 2018. Takhle vypadají v plavkách i…

Oblíbený je rovněž nápad vzít svoji drahou polovičku na nezapomenutelnou cestu letecky nebo vlakem. V roce 2017 se počet transakcí vypovídajících o této valentýnské volbě zvýšil o 23 procent, přičemž na ně připadlo 22 procent romantických výdajů. Favoritem však zůstává hotelový pobyt s 27procentním podílem objemu valentýnských útrat.

Pokud se porovnají tři předchozí valentýnská období, tedy vždy dny od 11. do 14. února v letech 2015 až 2017, tak podle získaných údajů spotřebitelé utrácejí kvůli tomuto svátku stále raději za zážitky než za hmotné zboží, přičemž „citově zabarvené výdaje“ se od roku 2015 zvýšily o šest procent a počet transakcí o 17 procent.

Ne vše jen roste. Třeba celkové výdaje za tradiční valentýnské květiny se snížily v průběhu tří let o tři procenta, a to i přesto, že počet transakcí se zvýšil o 14 procent. Ukazuje se, že ačkoli květiny zůstávají symbolem milostného vztahu, dokáže toho jeden květ zjevně sdělit více než nákladný pugét. Obdobně došlo i k poklesu výdajů za šperky, a to o devět procent i přes nárůst počtu transakcí o desetinu oproti roku 2015.

Studie, která se zabývala chováním nakupujících zahrnujících více než 200 oblastí po celém světě, zjistila i další nákupní trendy. Údaje příkladně ukazují, že pořizování dárků stále méně necháváme až na poslední chvíli. Hned 30 procent nákupů k Valentýnu se odehrává 11. února, což je celosvětově 48,8 milionu transakcí za poslední tři roky. A pouze o něco málo více než čtvrtina (27 procent) všech valentýnských nákupů se koná přímo v den sv. Valentýna.

Nadále roste obliba internetového nakupování – mezi Valentýnem v roce 2015 a v roce 2017 došlo k nárůstu internetových transakcí o enormních 136 procent.

Bezkontaktní placení kartami – coby ideální způsob, jak se vyhnout trapným chvilkám nad příchozí fakturou – od roku 2015 zaznamenalo nárůst hodnoty transakcí o 311 procent a počtu transakcí o 203 procent. Výdaje hrazené bezkontaktně se zvýšily ve všech sledovaných kategoriích, přičemž k nejprudšímu nárůstu došlo v platbách za leteckou a železniční dopravu (1 064 procent), za šperky (453 procent) a květiny (446 procent).

Diskuze: Láska prochází žaludkem. Tři čtvrtiny transakcí k Valentýnu jsou za večeři

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Nulové oddlužení: Naděje pro dlužníky, nebo morální hazard?

22.05.2018 11:29 Konferenci o nulovém oddlužení přivítal v pondělí, 14. května 2018, pražský hotel Prezident. Za účasti ministra spravedlnosti v demisi Roberta Pelikána (ANO 2011), prezidenta Exekutorské komory…

Předpověď počasí na noc a středu 23. května

22.05.2018 11:12 Nad střední Evropou se bude udržovat nevýrazné tlakové pole, informuje ČHMÚ.

Lidé kašlou na prohlídky u zubaře. Muži hlavně kvůli…

22.05.2018 09:56 Na jednoho zubaře u nás připadá 1 411 obyvatel. Ke stomatologovi ale chodíme méně, než bychom měli. Ukazují to data Českého statistického úřadu z výběrového zjišťování o životních podmínkách…

Jak se vyhnout nástrahám českého trhu s energiemi?

22.05.2018 09:40 Ať už měníte dodavatele elektřiny nebo plynu z vlastní inciativy, nebo v souvislosti s návštěvou podomního prodejce či účastí v energetické aukci, vyplatí se ostražitost. Na českém trhu s energiemi…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky