České peněženky plní fotky partnerů, náplasti a rybí šupiny

Nejen jako pouzdro na peníze a doklady vnímají Češi své peněženky. Kromě nutných platebních prostředků v nich najdeme třeba fotografie partnera a veškerých rodinných příslušníků, praktické náplasti nebo rybí šupiny.

Ilustrační fotografie
reklama

Dámské peněženky jsou oproti pánským plnější, ženy totiž navrch nosí častěji i věrnostní karty nebo vizitky. V peněženkách mladých lidí ve věku do 24 let najdeme ve čtvrtině případů také prezervativ. Vyplývá to z nejnovějších údajů reprezentativního průzkumu agentury NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

V kouzlo šupin věříme, při nakládání s penězi však nejsme příliš opatrní

Podle tradice zajistí kapří šupiny dostatek peněz. Jsou tedy symbolem bohatství, a proto se před štědrovečerní večeří umisťují pod talíře, případně se drží v dlani nebo dávají do peněženky. Podle průzkumu jsou této zvyklosti věrny především ženy. Napříč populací ale najdeme šupinu téměř v každé čtvrté peněžence (28 %). Oproti 20 % mužů s sebou šupinu nosí 37 % žen. Tradici nejvíce holdují lidé ve středním věku. S přibývajícími léty počet šupin v peněženkách klesá, což si lze vysvětlit snižující se mírou potřeby peněz v jednotlivých životních etapách.

„Lidéby si stejně, jako si hýčkají veškeré osobní drobnosti ukryté v peněžence, měli hlídat i finance samotné. Dbát by měli především na základní bezpečnostní opatření, a sice pro případ krádeže nosit odděleně peníze, platební karty a doklady,“radí Petra Kopecká z Raiffeisenbank. Průzkum totiž ukázal, že téměř tři čtvrtiny Čechů nosí peníze společně s doklady. Češi jsou opatrnější až s věkem. Celkem 90 % mladých lidí do 24 let nosí peníze spolu s doklady, u lidí nad 45 let jsou to méně než tři čtvrtiny. „Pokud vám peněženku někdo ukradne, nečekejte a okamžitě zablokujte přístup k platebním kartám. Telefonní číslo pro blokaci mějte proto neustále u sebe,“dodává Petra Kopecká.

Věrnostní karty v drtivé většině peněženek

„Zvýšil se také počet lidí, kteří v peněžence nosí věrnostní karty. Letos karty najdeme u 76 % Čechů, což je o 5 % více, než v roce 2015. Na druhou stranu si ve svých peněženkách více připomínáme své blízké – fotek rodiny a partnerů přibývá na úkor vizitek,“ říká Petra Kopecká. Dámská peněženka je oproti té pánské nabitější. Například fotografii má v peněžence šest z deseti žen oproti čtyřem z deseti mužů. Ženy dominují, i co se vizitek, náplastí, ale i věrnostních karet týče.

Peněženku na druhou stranu vůbec nevlastní 4 % Čechů, častěji muži než ženy.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky