Jak správně reklamovat telekomunikační služby a jejich vyúčtování?

Vypadává vám často internet, nefunguje telefon nebo vám nesedí vyúčtování telekomunikačních služeb? To všechno můžete u svého operátora reklamovat. Postupy pro reklamaci se ve světě telekomunikací v mnoha ohledech liší od těch, co známe v případě běžného spotřebního zboží. Jak má tedy reklamace služeb či vyúčtování u operátora vypadat?

Diskuse: 0

Mobily, ilustrační fotografie
reklama
Tereza H. se z vězení opět nedostane! Jak je na tom psychicky? - anotační obrázek
Tereza H. se z vězení opět nedostane! Jak je na tom…

V první řadě je potřeba rozlišovat, co je a co není služba elektronických komunikací. Ta podle zákona spočívá v přenosu signálů po sítích elektronických komunikací. „To znamená, že operátor je zodpovědný pouze za to, že se ze svého čísla dovoláte, kam potřebujete, že můžete surfovat po internetu či sledovat televizi a že kvalita přenosu bude odpovídat smluvnímu ujednání,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Naproti tomu pokud si koupíte elektronickou jízdenku na tramvaj, není to operátor, kdo vám službu poskytuje, a proto u něj v případě problémů nelze uplatnit reklamaci. Stejně tomu bude při nefunkčnosti stažených aplikací nebo při sjednání úvěru prostřednictvím textové zprávy. Ani pronájem modemu není službou elektronických komunikací a jeho reklamace se bude řídit jinými pravidly.

Reklamovat můžete buď samotnou službu, nebo její vyúčtování. „Podání reklamace operátorovi musíte stihnout v zákonné lhůtě, která činí dva měsíce od doručení reklamovaného vyúčtování nebo od vadného poskytnutí služby. Operátor má pak jeden měsíc na to, aby reklamaci vyřídil. Jde-li ale například o roaming a operátor musí vyúčtování projednat se zahraničním provozovatelem, pak se lhůta pro vyřízení reklamace prodlužuje ještě o jeden měsíc,“ upřesňuje Lukáš Zelený. Reklamaci posílejte vždy doporučeným dopisem s dodejkou, ve kterém popíšete, co přesně operátorovi vytýkáte a jaké žádáte řešení.

V případě reklamace vadně poskytnuté služby můžete žádat odstranění závady a přiměřenou slevu z ceny. Operátor vám už ale není povinen nahradit škodu vzniklou tím, že jste nemohli telefon či internet používat. Potřebujete-li internetové připojení k podnikání, myslete vždy na záložní řešení – náhrady ušlého zisku za výpadky internetu se totiž nedočkáte. „Pamatujte také, že uplatnění reklamace nesprávného vyúčtování vás nezbavuje povinnosti za služby zaplatit. Případný rozdíl v ceně vám operátor vrátí do měsíce od vyřízení reklamace,“ dodává Zelený.

Nejste-li spokojeni s rozhodnutím o reklamaci, můžete do jednoho měsíce od doručení rozhodnutí podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Za zahájení správního řízení se platí poplatek ve výši 100 korun a je-li to opodstatněné, může úřad rozhodnout, že nemusíte hradit nesprávné vyúčtování, dokud sám ve věci nerozhodne. Neúspěch ve správním řízení se dá řešit podáním rozkladu (tedy v podstatě odvoláním se proti rozhodnutí) a poté ještě žalobou u soudu. „Pokud ale u Českého telekomunikačního úřadu nepochodíte, může vám být uložena povinnost nahradit druhé straně, tedy operátorovi, náklady řízení,“ upozorňuje Zelený na rizika spojená s podáním námitky.

Diskuze: Jak správně reklamovat telekomunikační služby a jejich vyúčtování?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Splácíte drahou půjčku? Refinancujte ji a ušetřete tisíce…

25.02.2018 04:35 PR článek - Platíte vysoké splátky, které vám zatěžují rodinný rozpočet? Sotva každý měsíc vycházíte a děsíte se toho, kdy přijdou neočekávané výdaje, které jen stěží pokryje vaše minimální finanční…

Jste jen přepracovaní nebo workoholici? Udělejte si tento…

24.02.2018 20:27 Workoholismus je závislost a nemoc jako každá jiná. Ale vždyť práce šlechtí. Už Karel Jaromír Erben psal - „V práci útěcha, spokojenost, bohatství a moc.“ Jenže čeho je moc, toho je příliš.…

Víte, kolik je na světě jazyků? A proč jich je tak strašně…

24.02.2018 18:39 Na světě existuje na 206 zemí asi 7000 různých jazyků, kterými hovoří větší či menší množství lidí. Jak je možné, že je číslo tak vysoké? Podle vědců mohlo hrát roli prostředí, ekosystém a klima, ve…

Jak se žije ve městě, kde je víc migrantů než místních?

24.02.2018 17:46 V libanonském pohraničním městě Majdal Anjar žije okolo 47 000 lidí. Z toho je však 25 000 uprchlíků. Není proto divu, že představitelé města o migrační krizi tvrdí, že jsou jí „přemoženi“.

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky