Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Evropané budou platit v reálném čase díky nové platformě

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Visa oznámila zahájení evropského provozu platformy Visa Direct, která provádí platby v reálném čase a umožňuje firmám využít globální dosah společnosti Visa. Technologie promění způsob, kterým firmy a spotřebitelé platí, jak v rámci jedné země, tak přes hranice. Spuštění služeb využívajících Visa Direct probíhá za spolupráce s poskytovateli platebních služeb, finančními institucemi a strategickými partnery.

Visa Direct umožňuje platby mezi osobami (P2P), firmami a klienty (B2C) a mezi firmami navzájem (B2B). Díky této platformě je možné převést peníze na Visa účet příjemce rychle, pohodlně a bezpečně. Příjemce má k penězům okamžitý přístup[1] a může tímto způsobem nakupovat na 44 milionech maloobchodních míst po celém světě.

Visa uzavřela partnerství se společností Worldpay, která je celosvětovým lídrem technologií zpracovávání plateb a tvorby kompletních řešení pro obchodníky. Tím se urychlí dostupnost Visa Direct pro obchodníky v Evropě a následně i ve zbytku světa. Poté, co banky příjemců požadovaným způsobem změní svoje systémy, [2] obchodníci využívající Worldpay budou moci přes Visa Direct posílat zákazníkům platby v reálném čase.

„Visa udává trendy v rozvoji nových platebních metod v obchodech i online prostředí už desítky let. Nyní máme příležitost udělat z placení mezi spotřebiteli a firmami rychlý, pohodlný a bezpečný proces,“ říká Marcel Gajdoš, country manager Visa pro Česko a Slovensko. „Visa Direct je ověřená platforma, která umožňuje technologickým firmám, obchodníkům a finančním institucím reagovat na poptávku po platbách v reálném čase. Platforma se opírá o rychlou a spolehlivou infrastrukturu globální sítě Visa,“ doplňuje Gajdoš.

Dave Glaser, produktový ředitel pro globální e-commerce společnosti Worldpay, dodává: „V posledních letech se přístup k placení dramaticky změnil. Klienti i spotřebitelé očekávají, že budou moci platit způsobem, který si sami zvolí, ať už jde o platby v reálném čase nebo použití specifické platební metody. Jsme hrdí, že jsme v Evropě i na dalších globálních trzích jedni z prvních, kteří s Visou spolupracují na této jedinečné platformě. Visa Direct je podle nás zásadním krokem směrem k plnění potřeb spotřebitelů.“

Očekáváme, že Visa Direct promění způsob placení v Evropě a umožní platby v reálném čase, podpořené zabezpečením a rozsahem globální platební sítě Visa v těchto formátech:

Firma a spotřebitel (B2C): firmy budou moci poslat téměř jakoukoliv platbu přímo na účet Visa. Může se jednat například o výhry při sázení, výplaty pojistného či běžné obchodní platby. Firmy mezi sebou (B2B): firmy budou moci platit freelancerům, dodavatelům a dalším malým firmám v reálném čase. Osoby mezi sebou (P2P): spotřebitelé si mezi sebou budou posílat peníze rychle, pohodlně a bezpečně, často s využitím propojených zařízení – například při rozdělování útraty v restauraci nebo věnování finančních darů.

V USA už Visa Direct umožňuje platby partnerům, jako je PayPal, Braintree, Square Cash či Stripe.

Visa Direct je jedna z mnoha funkcí založených na API, jež jsou dostupné v rámci Visa Developer Platform. To je otevřená platforma, jejímž cílem je posouvat vpřed rozvoj inovací v obchodě a placení. Je navržená tak, aby pomáhala finančním institucím, obchodníkům a technologickým firmám reagovat na požadavky zákazníků a prodejců, kteří se při nakupování, placení a přijímání peněz čím dál více spoléhají na zařízení s připojením k internetu.

[1] Skutečná dostupnost financí se může lišit podle konkrétní finanční instituce.

[2] Evropská Visa vydala požadavek, aby vydavatelé karet umožnili platby v reálném čase do října 2018.

Témata:  platební karty finance ekonomika

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kdo investuje v Česku do kryptoměn?

Podle výzkumu globální platformy pro sběr dat statista.com uvedlo v roce 2022 vlastnictví některé digitální měny 13 % Čechů. V roce 2021, kdy nejznámější kryptoměna bitcoin dosahovala jedněch ze svých nejvýznamnějších maxim, činil podíl kryptoměnových investorů dokonce 15 %. Data také ukazují, že majitelé kryptoměn v Česku se zajímají o technologie a mají zájem na řešení inflace nebo nedostupného bydlení.