Lidé jsou spokojeni se svou bankou

Úroveň spokojenosti Čechů se svojí hlavní bankou z hlediska zjišťovaného indexu CSI (Customer Satisfaction Index) dosáhla 84 bodů ze 100, což je oproti roku 2016 jednobodový nárůst. Celkově je tak spokojeno 80 % respondentů a 70 % všech respondentů o změně své hlavní banky neuvažuje. Z 30 % oslovených, kteří o změně uvažovali, k jiné bance přešla pouze 4 %. Informace vyplývají z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).

Ilustrační fotografie
reklama

Spokojenost bankovních klientů se drží již několik let na vysoké úrovni a tento standard se nemění. Češi i nadále považují za hlavní motivátory spokojenosti důvěryhodnost a plnění slibů, které banka dala. Mezi další významné atributy spokojenosti, které mají pro respondenty velký význam, jsou vstřícnost personálu, stabilita a kvalita poskytovaných služeb. „Vysoká důvěra veřejnosti v banky je zásadní předností českého bankovnictví a zavazuje všechny, kdo ji mohou ovlivnit, aby působili k jejímu udržení a dalšímu posílení,“ komentuje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA.

Češi jsou spokojeni a o změnách neuvažují

7 z 10 respondentů (70 %) deklarovalo, že v posledním roce neuvažovalo o změně banky. I přesto, že 30 % klientů přechod k jiné bance zvažovalo, naprostá většina z nich (67 %) nechala své úvahy u ledu a neudělala nic. K faktické změně se odhodlala pouze 4 % klientů a dalších 29 % si ke stávajícímu kontu založilo další účet.

Klienti (30 %), kteří původně o změně své banky uvažovali uvedli, že nakonec neudělali krok ke změně zejména díky skutečnosti, že nevidí příliš velké rozdíly mezi bankami (27 %). Další více než pětinu (22 %) dokázala jejich banka motivovat tak, aby u ní zůstala. Nedostatek času pro změnu mělo 11 % respondentů oproti loňským 36 %. Pětina (20 %) nenašla lepší bankovní nabídku oproti 4 % loni, 15 % měla jiné důvody. Meziročně došlo ke snížení obav z přechodu k jiné bance kvůli příliš komplikovanému procesu. Banku kvůli tomu vloni nezměnilo 6 % respondentů oproti 12 % v předchozím období. „Právě pomocí Kodexu mobility ČBA, který funguje již několik let, je pro všechny klienty změna banky rychlá a snadná. Banky totiž veškeré administrativní záležitosti související se změnou vyřeší mezi sebou samy a klient se tak nemusí o nic starat,“ dodává Pavel Štěpánek.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky