Lidé jsou spokojeni se svou bankou

Úroveň spokojenosti Čechů se svojí hlavní bankou z hlediska zjišťovaného indexu CSI (Customer Satisfaction Index) dosáhla 84 bodů ze 100, což je oproti roku 2016 jednobodový nárůst. Celkově je tak spokojeno 80 % respondentů a 70 % všech respondentů o změně své hlavní banky neuvažuje. Z 30 % oslovených, kteří o změně uvažovali, k jiné bance přešla pouze 4 %. Informace vyplývají z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Drastická obřízka se šíří Evropou! Uprchlík zmrzačil vlastní dceru, aby nebyla sexy! - anotační obrázek
Drastická obřízka se šíří Evropou! Uprchlík zmrzačil…

Spokojenost bankovních klientů se drží již několik let na vysoké úrovni a tento standard se nemění. Češi i nadále považují za hlavní motivátory spokojenosti důvěryhodnost a plnění slibů, které banka dala. Mezi další významné atributy spokojenosti, které mají pro respondenty velký význam, jsou vstřícnost personálu, stabilita a kvalita poskytovaných služeb. „Vysoká důvěra veřejnosti v banky je zásadní předností českého bankovnictví a zavazuje všechny, kdo ji mohou ovlivnit, aby působili k jejímu udržení a dalšímu posílení,“ komentuje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA.

Češi jsou spokojeni a o změnách neuvažují

7 z 10 respondentů (70 %) deklarovalo, že v posledním roce neuvažovalo o změně banky. I přesto, že 30 % klientů přechod k jiné bance zvažovalo, naprostá většina z nich (67 %) nechala své úvahy u ledu a neudělala nic. K faktické změně se odhodlala pouze 4 % klientů a dalších 29 % si ke stávajícímu kontu založilo další účet.

Klienti (30 %), kteří původně o změně své banky uvažovali uvedli, že nakonec neudělali krok ke změně zejména díky skutečnosti, že nevidí příliš velké rozdíly mezi bankami (27 %). Další více než pětinu (22 %) dokázala jejich banka motivovat tak, aby u ní zůstala. Nedostatek času pro změnu mělo 11 % respondentů oproti loňským 36 %. Pětina (20 %) nenašla lepší bankovní nabídku oproti 4 % loni, 15 % měla jiné důvody. Meziročně došlo ke snížení obav z přechodu k jiné bance kvůli příliš komplikovanému procesu. Banku kvůli tomu vloni nezměnilo 6 % respondentů oproti 12 % v předchozím období. „Právě pomocí Kodexu mobility ČBA, který funguje již několik let, je pro všechny klienty změna banky rychlá a snadná. Banky totiž veškeré administrativní záležitosti související se změnou vyřeší mezi sebou samy a klient se tak nemusí o nic starat,“ dodává Pavel Štěpánek.

Diskuze: Lidé jsou spokojeni se svou bankou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Je možné se z rakoviny vyléčit navždy? Nebo jen předstírá…

21.02.2018 10:01 Aktualizováno Pokud je někdo diagnostikován s rakovinou, rozhodně to není ta nejlepší zpráva, kterou člověk může slyšet. Pacienta čekají dlouhé léčebné procedury včetně namáhavé chemoterapie, někdy se ale může…

Sypete si do kávy sušenou smetanu? Raději to nedělejte!

21.02.2018 09:42 Aktualizováno Instantní přípravky do kávy se prodávají pod různými názvy – coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní sušená pochoutka nebo pěna do kávy. Pro zjednodušení se jim říká sušená smetana. Co je však od…

Lavině ujedu? Mýty lyžařů, které se mohou vymstít

21.02.2018 09:42 Aktualizováno Rodiny s dětmi tráví jarní prázdniny na českých i zahraničních horách. Vyplatí se zopakovat si základní fakta a pravidla, aby si rekreanti lyžování opravdu užili. Mnozí se totiž vyznají lépe v…

Dejte si v březnu pozor na oheň. Loni touto dobou poničil…

20.02.2018 18:12 V roce 2017 napáchal oheň v českých domácnostech škody za stamiliony. Hasiči vyjížděli k celkem 108 případům, kdy oheň zachvátil byt nebo jiné obytné prostory, a poškození museli na jeho obnovu…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky