Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé vybrali nejabsurdnější bankovní poplatek

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Jak vyplývá z exkluzivního šetření společnosti SANEP, nejabsurdnějším bankovním poplatkem je aktuálně z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 19,6% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Stejně tak tomu bylo i před rokem, kdy rovněž zvítězil „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který vnímalo jako nejabsurdnější 21,1% dotázaných.

Druhým nejabsurdnějším poplatkem je pak aktuálně dle názoru 10,8% dotázaných „Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta".

Shodné prvenství nejabsurdnějšího bankovního poplatku s výsledkem společnosti SANEP zaznamenal i jubilejní X. ročník „Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2014", kterou pořádá partner exkluzivního průzkumu společnosti SANEP server Bankovnipoplatky.com. „Ať už jde o hlasování veřejnosti či o průzkum na bázi reprezentativního vzorku, z obou vychází, že tento poplatek lidi irituje. Osobně mě pak těší druhé místo absurdního poplatku za vedení účtu u zemřelého klienta, který v naší anketě skončil těsně šestý a do finálové pětky tak nepostoupil," komentuje výsledky šetření společnosti SANEP Patrik Nacher, provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com.

Jak dále ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, více jak jedna třetina dotázaných (36,1%) se ztotožňuje s názorem, že jsou bankovní poplatky pohodlným a bezrizikovým způsobem vytváření zisku bankovních ústavů na úkor bankovních klientů. S názorem, že bankovní poplatky jako hledání možností bankovních ústavů, jak prostřednictvím poplatků odčerpávat finanční prostředky svých klientů, pak vyjádřilo souhlas 30,2% dotázaných.

I přesto, že se tuzemské bankovní ústavy těší většinové důvěře a patrně především z pohledu stability, která je v tuzemském bankovním sektoru jedna z největších v rámci EU, lze říci, že téměř absolutní část domácí populace (78,6%) sdílí názor, že domácím bankovním ústavům jde v první řadě o vlastní zisk než o klienty.

Oproti loňskému roku se zvýšila spokojenost se službami tuzemských bankovních ústavů, a to z loňských v souhrnu 43,9 procentních bodů na aktuálních 47,1%. Tento nárůst spokojenosti může souviset právě s oblastí bankovních poplatků, které se zejména díky iniciativě serveru bankovnipoplatky.com daří v rámci jednotlivých bankovních domů řešit ve prospěch klientů.

Na stejné úrovni v porovnání s loňským průzkumem společnosti SANEP pak zůstává důvěra v tuzemské bankovní ústavy, kterým aktuálně v souhrnu vyjádřilo důvěru 52,3% dotázaných.

Témata:  CZK banky Bankovní poplatky

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

22. dubna 2024 18:27

Vysoké úroky povzbuzují ekonomiku, soudí američtí finančníci i ekonomové. MMF ale varuje

Mezinárodní měnový fond (MMF) se v minulém týdnu nezvykle ostře pustil do Spojených států. Vadí mu jejich rozhazovačnost. Ta jim prý sice dopomáhá k impresivnímu ekonomickému růstu, leč není dlouhodobě udržitelná. Přílišné výdaje Washingtonu mohou podle MMF celosvětově opětovně zvýšit inflaci a ohrozit rozpočtovou a finanční stabilitu. Jinými slovy, hrozí, že za velké americké dluhy nakonec zaplatíme všichni – ať už krizemi či pořádnou inflací.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kdo investuje v Česku do kryptoměn?

Podle výzkumu globální platformy pro sběr dat statista.com uvedlo v roce 2022 vlastnictví některé digitální měny 13 % Čechů. V roce 2021, kdy nejznámější kryptoměna bitcoin dosahovala jedněch ze svých nejvýznamnějších maxim, činil podíl kryptoměnových investorů dokonce 15 %. Data také ukazují, že majitelé kryptoměn v Česku se zajímají o technologie a mají zájem na řešení inflace nebo nedostupného bydlení.