Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Twitter používal kontakty uživatelů k cílené reklamě, společnost se omluvila

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť se omluvila za "neúmyslné" používání e-mailů a telefonních čísel, které uživatelé poskytli z bezpečnostních důvodů, k cílené reklamě. Společnost nedokáže s jistotou říct, kolik kontaktů bylo takto zneužito. Zpravodajský server dnes BBC napsal, že problém se patrně týká klientů po celém světě.

Společnost se věcí začala zabývat 17. září. V úterý oznámila, že už "nepoužívá telefonní čísla a e-maily shromážděné z bezpečnostních důvodů pro reklamu". Platformu twitter každodenně používá 139 milionů uživatelů, uvedla společnost.

Twitter podobně jako další sociální sítě nabízí inzerentům, aby své vlastní databáze porovnaly s kontakty, které twitteru poskytli jeho uživatelé. Taková praxe umožňuje cílenou reklamu navrženou tak, aby oslovila uživatele, který už danou značku nebo produkt zná.

V úterním prohlášení Twitter uvedl, že inzerenti svá data porovnávali s kontakty, které uživatelé sociální síti poskytli pouze za účelem zabezpečení účtu při dvoustupňovém ověřování.

Témata:  Twitter sociální sítě

Aktuálně se děje

9:51

9:44

6. května 2024 11:09

5. května 2024 12:40

Macron chce využít slábnutí Německa a zásadně změnit Evropu. Namlouvá si Čínu

Francouzský prezident Emmanuel Macron tuší příležitost. Vnímá ekonomické i politické slábnutí Německa, které se chytlo do pasti závislosti na ruských energiích a své nezvládnuté energetické přeměny, Energiewende. Z Německa je dnes opět „nemocný muž Evropy“ a Macron podniká ofenzivu. Nemastná neslanost kancléře Olaf Scholz mu ji jen usnadňuje. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy