Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zeman, Topolánek, Drahoš, nebo někdo jiný? Jak si vedou prezidentští kandidáti?

Miloš Zeman
Miloš Zeman
Foto: Mikuláš Křepelka, EuroZprávy.cz

Již za týden se otevřenou volební místnosti a voliči budou rozhodovat o svém budoucím prezidentovi. Boj o Hrad probíhá na různých místech a média v něm hrají velkou roli. Analytici společnosti Monitora Media se proto podívali na to, jak se průběh kampaně jednotlivých kandidátů odráží v jejich medializaci.

Za posledních 30 dnů ve všech typech médií jasně dominuje stávající prezident Miloš Zeman. Jeho jméno v předních on-line, tištěných, televizních, ale i rozhlasových médiích válcuje veškeré ostatní kandidáty. Všech téměř 36 % zmínek v tématech o prezidentských kandidátech patří právě jemu. Druhým nejzmiňovanějším kandidátem je Mirek Topolánek s 11,5 % a třetí s mírnou ztrátou je Jiří Drahoš s 11,2 %. Hranici deseti procent ještě překonal Michal Horáček s 10,5 % zmínek ve všech médiích.Převaha v médiích

Miloš Zeman dominuje ve všech typech médií. Největší převahu má však v rádiu (45,3 %) a následně v TV (40,8 %), a to i přesto, že předvolební debaty zarputile odmítá navštěvovat. Zpravodajská média o něm však referují i bez něj. Druhá místa v médiích patří Mirkovi Topolánkovi, s výjimkou rádia, kde dominuje jméno Michala Horáčka. Jako nejčastějšího kandidáta na třetím místě ve všech typech médií můžeme vidět a slyšet Jiřího Drahoše.

Procentuální převaha kandidátů v jednotlivých a ve všech médiích

Kandidát

On-line

Tisk

TV

Rádio

Všechna média

Miloš Zeman

35 %

38,2 %

40,8 %

45,3 %

35,9 %

Mirek Topolánek

11,5 %

12,3 %

10,4 %

9 %

11,5 %

Jiří Drahoš

11,3 %

11,8 %

7,5 %

9,5 %

11,2 %

Michal Horáček

10,9 %

9,6 %

7,3 %

9,9 %

10,5 %

Pavel Fischer

7,2 %

6,2 %

6,8 %

6,2 %

7,1 %

Marek Hilšer

6,6 %

6,6 %

6,4 %

4,8 %

6,5 %

Jiří Hynek

5,9 %

6,6 %

7,9 %

4,9 %

6 %

Petr Hannig

6 %

4 %

6,4 %

4,9 %

5,7 %

Vratislav Kulhánek

5,6 %

4,7 %

6,4 %

5,5 %

5,5 %

Podíl médií na publicitě

On-line média mají největší podíl na publicitě budoucích prezidentů. U všech uchazečů se v průměru pohybuje na 81 % z veškerých zpráv. S velkým odstupem následuje tisk s téměř 13 %, poté TV s 3,2 % a poslední je rádio s 2,9 %.

Podíl na publicitě dle typu média

Kandidát

On-line

Tisk

TV

Rádio

Miloš Zeman

78 %

14,3 %

3,7 %

4 %

Mirek Topolánek

80,2 %

14,4 %

2,9 %

2,5 %

Jiří Drahoš

81,1 %

14,1 %

2,2 %

2,7 %

Michal Horáček

82,6 %

12,1 %

2,3 %

3 %

Pavel Fischer

82,3 %

11,8 %

3,1 %

2,8 %

Marek Hilšer

80,9 %

13,6 %

3,2 %

2,3 %

Jiří Hynek

78,3 %

14,8 %

4,3 %

2,6 %

Petr Hannig

84,2 %

9,4 %

3,6 %

2,7 %

Vratislav Kulhánek

81,6 %

11,4 %

3,8 %

3,2 %

Témata:  Miloš Zeman Mirek Topolánek prezidentské volby 2018

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy