Zeman, Topolánek, Drahoš, nebo někdo jiný? Jak si vedou prezidentští kandidáti?
Již za týden se otevřenou volební místnosti a voliči budou rozhodovat o svém budoucím prezidentovi. Boj o Hrad probíhá na různých místech a média v něm hrají velkou roli. Analytici společnosti Monitora Media se proto podívali na to, jak se průběh kampaně jednotlivých kandidátů odráží v jejich medializaci.
Za posledních 30 dnů ve všech typech médií jasně dominuje stávající prezident Miloš Zeman. Jeho jméno v předních on-line, tištěných, televizních, ale i rozhlasových médiích válcuje veškeré ostatní kandidáty. Všech téměř 36 % zmínek v tématech o prezidentských kandidátech patří právě jemu. Druhým nejzmiňovanějším kandidátem je Mirek Topolánek s 11,5 % a třetí s mírnou ztrátou je Jiří Drahoš s 11,2 %. Hranici deseti procent ještě překonal Michal Horáček s 10,5 % zmínek ve všech médiích.
Převaha v médiích
Miloš Zeman dominuje ve všech typech médií. Největší převahu má však v rádiu (45,3 %) a následně v TV (40,8 %), a to i přesto, že předvolební debaty zarputile odmítá navštěvovat. Zpravodajská média o něm však referují i bez něj. Druhá místa v médiích patří Mirkovi Topolánkovi, s výjimkou rádia, kde dominuje jméno Michala Horáčka. Jako nejčastějšího kandidáta na třetím místě ve všech typech médií můžeme vidět a slyšet Jiřího Drahoše.
Procentuální převaha kandidátů v jednotlivých a ve všech médiích
Kandidát |
On-line |
Tisk |
TV |
Rádio |
Všechna média |
Miloš Zeman |
35 % |
38,2 % |
40,8 % |
45,3 % |
35,9 % |
Mirek Topolánek |
11,5 % |
12,3 % |
10,4 % |
9 % |
11,5 % |
Jiří Drahoš |
11,3 % |
11,8 % |
7,5 % |
9,5 % |
11,2 % |
Michal Horáček |
10,9 % |
9,6 % |
7,3 % |
9,9 % |
10,5 % |
Pavel Fischer |
7,2 % |
6,2 % |
6,8 % |
6,2 % |
7,1 % |
Marek Hilšer |
6,6 % |
6,6 % |
6,4 % |
4,8 % |
6,5 % |
Jiří Hynek |
5,9 % |
6,6 % |
7,9 % |
4,9 % |
6 % |
Petr Hannig |
6 % |
4 % |
6,4 % |
4,9 % |
5,7 % |
Vratislav Kulhánek |
5,6 % |
4,7 % |
6,4 % |
5,5 % |
5,5 % |
Podíl médií na publicitě
On-line média mají největší podíl na publicitě budoucích prezidentů. U všech uchazečů se v průměru pohybuje na 81 % z veškerých zpráv. S velkým odstupem následuje tisk s téměř 13 %, poté TV s 3,2 % a poslední je rádio s 2,9 %.
Podíl na publicitě dle typu média
Kandidát |
On-line |
Tisk |
TV |
Rádio |
Miloš Zeman |
78 % |
14,3 % |
3,7 % |
4 % |
Mirek Topolánek |
80,2 % |
14,4 % |
2,9 % |
2,5 % |
Jiří Drahoš |
81,1 % |
14,1 % |
2,2 % |
2,7 % |
Michal Horáček |
82,6 % |
12,1 % |
2,3 % |
3 % |
Pavel Fischer |
82,3 % |
11,8 % |
3,1 % |
2,8 % |
Marek Hilšer |
80,9 % |
13,6 % |
3,2 % |
2,3 % |
Jiří Hynek |
78,3 % |
14,8 % |
4,3 % |
2,6 % |
Petr Hannig |
84,2 % |
9,4 % |
3,6 % |
2,7 % |
Vratislav Kulhánek |
81,6 % |
11,4 % |
3,8 % |
3,2 % |
Doporučujeme