Zeman, Topolánek, Drahoš, nebo někdo jiný? Jak si vedou prezidentští kandidáti?

Již za týden se otevřenou volební místnosti a voliči budou rozhodovat o svém budoucím prezidentovi. Boj o Hrad probíhá na různých místech a média v něm hrají velkou roli. Analytici společnosti Monitora Media se proto podívali na to, jak se průběh kampaně jednotlivých kandidátů odráží v jejich medializaci.

Diskuse: 6

Miloš Zeman
reklama
Zemřel nejmenší herec na světě Verne Troyer! Proslavil se ve filmu Austin Powers! - anotační obrázek
Zemřel nejmenší herec na světě Verne Troyer! Proslavil se…

Za posledních 30 dnů ve všech typech médií jasně dominuje stávající prezident Miloš Zeman. Jeho jméno v předních on-line, tištěných, televizních, ale i rozhlasových médiích válcuje veškeré ostatní kandidáty. Všech téměř 36 % zmínek v tématech o prezidentských kandidátech patří právě jemu. Druhým nejzmiňovanějším kandidátem je Mirek Topolánek s 11,5 % a třetí s mírnou ztrátou je Jiří Drahoš s 11,2 %. Hranici deseti procent ještě překonal Michal Horáček s 10,5 % zmínek ve všech médiích.

Převaha v médiích

Miloš Zeman dominuje ve všech typech médií. Největší převahu má však v rádiu (45,3 %) a následně v TV (40,8 %), a to i přesto, že předvolební debaty zarputile odmítá navštěvovat. Zpravodajská média o něm však referují i bez něj. Druhá místa v médiích patří Mirkovi Topolánkovi, s výjimkou rádia, kde dominuje jméno Michala Horáčka. Jako nejčastějšího kandidáta na třetím místě ve všech typech médií můžeme vidět a slyšet Jiřího Drahoše.

Procentuální převaha kandidátů v jednotlivých a ve všech médiích

Kandidát

On-line

Tisk

TV

Rádio

Všechna média

Miloš Zeman

35 %

38,2 %

40,8 %

45,3 %

35,9 %

Mirek Topolánek

11,5 %

12,3 %

10,4 %

9 %

11,5 %

Jiří Drahoš

11,3 %

11,8 %

7,5 %

9,5 %

11,2 %

Michal Horáček

10,9 %

9,6 %

7,3 %

9,9 %

10,5 %

Pavel Fischer

7,2 %

6,2 %

6,8 %

6,2 %

7,1 %

Marek Hilšer

6,6 %

6,6 %

6,4 %

4,8 %

6,5 %

Jiří Hynek

5,9 %

6,6 %

7,9 %

4,9 %

6 %

Petr Hannig

6 %

4 %

6,4 %

4,9 %

5,7 %

Vratislav Kulhánek

5,6 %

4,7 %

6,4 %

5,5 %

5,5 %


Podíl médií na publicitě

On-line média mají největší podíl na publicitě budoucích prezidentů. U všech uchazečů se v průměru pohybuje na 81 % z veškerých zpráv. S velkým odstupem následuje tisk s téměř 13 %, poté TV s 3,2 % a poslední je rádio s 2,9 %.

Podíl na publicitě dle typu média

Kandidát

On-line

Tisk

TV

Rádio

Miloš Zeman

78 %

14,3 %

3,7 %

4 %

Mirek Topolánek

80,2 %

14,4 %

2,9 %

2,5 %

Jiří Drahoš

81,1 %

14,1 %

2,2 %

2,7 %

Michal Horáček

82,6 %

12,1 %

2,3 %

3 %

Pavel Fischer

82,3 %

11,8 %

3,1 %

2,8 %

Marek Hilšer

80,9 %

13,6 %

3,2 %

2,3 %

Jiří Hynek

78,3 %

14,8 %

4,3 %

2,6 %

Petr Hannig

84,2 %

9,4 %

3,6 %

2,7 %

Vratislav Kulhánek

81,6 %

11,4 %

3,8 %

3,2 %

Diskuze: Zeman, Topolánek, Drahoš, nebo někdo jiný? Jak si vedou prezidentští kandidáti?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 08.01.2018 08:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Vše ovládá lež. Z dnešní doby je mi na zvracení. Proč chce…

20.04.2018 14:14 Aktualizováno Jeden z nejslavnějších francouzských herců Alain Delon (82) poskytl rozhovor pro zvláštní vydání týdeníku Paris-Match. Mimo jiné uvedl, že je mu z dnešní doby na zvracení a že tento svět opustím bez…

Podnikatelské odbory zkontrolovaly práci Finanční správy a…

20.04.2018 13:49 Za Podnikatelské odbory jsme zveřejnili dva případy kontrol EET. V obou jsme našli závažná pochybení kontrolující Finanční správy a upozornili jsme na ně. Alarmující je nejen samotný způsob, jednání…

Aqualand Moravia se rozšiřuje. Co se změní?

20.04.2018 13:32 Nejmodernější tuzemský aquapark – Aqualand Moravia – otevře 1. května zcela nové prostory. Denní lázně poskytnou svým návštěvníkům soukromí, klid a nadstandardní služby. Hostům bude k dispozici 20…

Šokující zjištění! Nejlevnější německý salám je kvalitnější…

19.04.2018 14:08 Aktualizováno Časopis dTest přinesl srovnání levných potravin z Německa, Rakouska, Slovenska, Polska a Česka. Cílem testu bylo poukázat na rozdílnou kvalitu chlazených a mrazených výrobků, které jsou v dané…

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky