Česká pošta nestíhá doručovat. Lidé zuří, na balíky čekají déle než týden

Češi se snaží vyhnout předvánočnímu shonu tím, že nakupují dárky přes internet. Česká pošta i další přepravní společnosti letos zaznamenávají rekordní počty přepravovaných balíků. To s sebou ale nese také celou řadu problémů.

Česká pošta
reklama

Stížností na Českou poštu (ČP) přibývá – obzvláště teď před Vánoci. Lidé si facebookové stránce ČP pošťák nedoručil zásilku a ani nezazvonil, přestože na něj čekali doma. Objevují se dokonce i názory, aby pošta službu „balík do ruky" úplně zrušila. „Česká pošta, vy jste ústav. Na balík, který doručuje čekám už týden,“ postěžoval si například ‎Rosťa Telecký.

„Jste nefunkční moloch, kterému by měla být odebrána licence za doručování balíků. Nabízíte úplně zbytečně různé doplňkové služby, ale váš primární účel - doručování zásilek vůbec neplníte. Jak je možné, že balík je již 10 dní na místě podání? Není možné dovolat se k vám na call centrum, zřejmě úmyslně blokujete telefonní linky, abyste nemuseli respondovat námitky rozhořčených zákazníků. nereagujete ani na e-maily. Váš přístup k zákazníkům i služby, které poskytujete za úplatu jsou ostudné!“ postěžovala si Emma Boháčková.

„Můžete mi prosím sdělit, jak je možné, že balíček, který jste převzali v Praze 27.11.2017 je 3.12.2017 stále na tom samém místě v Praze??? Pokud nestíháte, proč to jednoduše neoznámíte a přepravy nenecháte jiným společnostem. Jste opravdu tragický podnik. Tak teda, kdy mohu balík čekat?“ zajímá zákaznici Terezu Janečkovou.

Pošta na stížnosti na sociálních sítích reaguje stejně – omlouvá se za komplikace. „Před Vánoci se počet odeslaných zásilek několikanásobně zvýší a tak se může stát, že zásilky naberou malé zpoždění,“ píše přímo pod stížnosti, kterých každou hodinou přibývá.

Ivo Vysoudil, specialista České pošty pro komunikaci pro server EuroZprávy.cz zdůrazňuje, že nakupování vánočních dárků přes internet má rok od roku vzrůstající tendenci a že pro všechny doručovací společnosti proto nastal předvánoční provoz už zhruba v polovině listopadu. „Česká pošta například přijala v pondělí 20. listopadu 2017 rekordní počet podaných balíků - 341 848 kusů. Jen pro zajímavost – vloni Česká pošta dosáhla největšího počtu 19. prosince 2016 s počtem 328 711 kusů balíků. Bohužel se nám stále v některých lokalitách (především ve velkých městech) nedaří sehnat dostatečný počet zaměstnanců a brigádníků na výpomoc,“ přiznává Vysoudil pro EuroZprávy.cz..

I proto se podle něj Česká pošta vzhledem ke zvýšenému zájmu zákazníků o její služby a značnému nárůstu podaných balíků v předvánočním období rozhodla v Praze upravit způsob doručování tak, že do konce prosince budou balíkoví doručovatelé doručovat zásilky průběžně během celého dne a nikoli pouze v dosavadních dopoledních a odpoledních časových pásmech.

Pokud nejsou zákazníci ani přes tato opatření spokojeni s doručováním, mohou si stěžovat. „Služby České pošty je samozřejmě možné stejně jako všechny ostatní služby reklamovat a to buď na kterékoliv pobočce České pošty nebo prostřednictvím webových stránek České pošty,“ uvedl pro EuroZprávy.cz Vysoudil.

Poukazuje zároveň na to, že ČP vždy v předvánočním provozu nabízí zákazníkům rady, jak nejlépe a nejrychleji obdržet svou zásilku. Například si mohou nechat poslat na jinou poštu, než tu v okolí trvalého bydliště. „Balík je také možné případně vyzvednout na depech České pošty. Česká pošta umožňuje nonstop výdej uložených zásilek na depech po celé České republice. Vyzvednout si balík je na těchto místech možné v kteroukoli denní i noční hodinu, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zákazníci si také mohou změnit dispozici doručení nebo třeba prodloužit úložní dobu,“ vysvětluje pro EuroZprávy.cz Vysoudil.

Větší zájem o posílání balíků zaznamenala i společnost DPD. „Letos očekáváme rekordní sezónu, která se stačila projevit už v rámci Dne dopravy zdarma a Black Friday. Žádné větší problémy jsme zatím nezaznamenali a věříme, že se tak ani nestane, protože jsme se velmi pečlivě připravovali několik měsíců dopředu,“ uvedl pro EuroZprávy.cz generální ředitel DPD Miloš Malaník. „Očekáváme, že celkový objem balíčků za rok 2017 bude oproti roku 2016 vyšší o 20 %. Na Vánoce se může jednat o nárůst až o 70 % - 100 % oproti běžnému celoročnímu provozu zásilek. Podobný trend se dá předpokládat i v příštím roce,“ dodal.

A do kdy je třeba dárky objednat, abyste měli jistotu, že je budete mít na Štědrý den doma?

„Nejpozdějším termínem, který Česká pošta doporučuje pro podání balíků tak, aby je doručila do Štědrého dne, je v roce 2017 úterý 19. prosince,“ uvedl Vysoudil. „Našim zákazníkům doporučujeme objednávat balíčky tak, aby nám byly e-shopem předány nejpozději do 15. prosince,“ řekl pro EuroZprávy.cz generální ředitel DPD Malaník.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky