Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Představuje EET pro lékaře hrozbu?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Mezi důvody dnešního protestu praktických lékařů, stomatologů a dalších ambulantních specialistů je uváděna také elektronická evidence tržeb. Ta se těchto skupin bude týkat od března příštího roku.

Provozní ředitel společnosti KASAmax Martin Laštovica ale říká, že obavy lékařů z EET jsou liché a většinou pramení z nedostatečné informovanosti a strachu z nových věcí: „Podobné obavy, které hraničily až s hysterií, panovaly také mezi podnikateli v pohostinství před spuštěním první vlny EET v prosinci 2016. Jak se ale ukázalo, elektronická evidence tržeb žádný velký problém nebyla.“

Lékaři se v souvislosti se spuštěním třetí vlny EET obávají jak vysokých nákladů spojených s pořízením elektronické pokladny, tak spolehlivosti celého systému. Argument nezbytnosti vysokorychlostního internetu, který se v médiích často objevuje, pokládá Martin Laštovica za nepravdivý. Dokládá to zkušenostmi z fungování EET v restauracích: „Stejně jako jsou na vesnicích lékaři, jsou tam také restaurace a hospody, které mají se systémem již téměř roční zkušenost. V případě, že zrovna není dostatečný signál, tak hospodští mohou všechny účtenky poslat hromadně ve chvíli, kdy je signál dostupný. Mají na to 48 hodin, mohou dokonce požádat o výjimku, která tuto lhůtu prodlouží na 5 dní. Stejná pravidla budou platit i pro lékaře. Není tedy pravda, že daná restaurace, obchod, nebo třeba ordinace, musí být neustále online.“

Zbytečné jsou i obavy z vysokých nákladů na pořízení technologie k elektronické evidenci tržeb. Pořizovací náklady lékařů jsou dokonce mnohem nižší, než je tomu například u restaurací. Lékařům bude stačit tzv. chytrý mobilní telefon, do kterého si stáhnou aplikaci. Ta se například u společnosti KASAmax dá pořídit za 150 korun měsíčně. Lékaři dokonce nemusí nutně kupovat ani tiskárnu. Pokud pacient bude vyžadovat účtenku, pak ji lékař může vypsat ručně, nebo po dohodě s pacientem zaslat emailem.

„Mnoho lékařů se na nás v souvislosti s EET již obrací, protože chtějí být včas připraveni. Je pravdou, že několik z nich má z EET strach a vnímá ji jako něco, co mu může komplikovat práci. Poté, co jim detailně vysvětlíme všechny náležitosti a vyvrátíme některé mýty, tak obavy většinou zmizí,“ uvádí Martin Laštovica.

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) zdravotnictví ekonomika DPH

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy