Vědci zjistili, co se děje po smrti

Příznivci posmrtného života se radují. Vědci totiž prokázali, že po smrti nedochází k celkovému selhání organismu, ale tělo ještě nějakou dobu funguje. Snaží se totiž dotyčného oživit.

Ilustrační fotografie
Dítě je na světě! Vévodkyně Kate porodila chlapce! - anotační obrázek
Dítě je na světě! Vévodkyně Kate porodila chlapce!

Umírání je tragická a bolestivá fáze života, která jednou potká každého z nás. Vědci se však neustále snaží zjistit, jak lidský život prodloužit a skon odvrátit. Pomoci by jim nyní mohla nová studie, která zjistila, co se s tělem děje poté, co zemře.

Vědci podle magazínu Open Biology zjistili, že naše tělo po smrti nezemře. Naopak se snaží dát dohromady a zregenerovat se. Výsledky tohoto výzkumu by mohou pomoci pochopit procesy, které probíhají v těle pacientů například v konečné fázi rakoviny.

Podle studie nazvané Sledování dynamiky genových přepisů po smrti pracují buňky i poté, co přestanou pracovat tělesné orgány. Může za to zvýšení genové exprese, procesu, který kontroluje tvorbu proteinů nebo důležitých chemických reakcí probíhajících v našem těle. K tomu ale dochází pouze v některých případech.

Může se proto stát, že ačkoliv člověk zemře a orgány přestanou pracovat, buňky v lidském těle nikoliv. Tělo se ještě nějakou dobu snaží opravit samo sebe. Podle dosavadních zjištění jde navíc o vlastnost, kterou mají všechny živé organismy.

Mezinárodní tým vědců z Washingtonské univerzity pod vedením Alexe Pozhitkova zjistil, že tyto procesy probíhají například u ryb a myši. Věří proto, že genová exprese se vyskytuje u všech zvířat i u lidí.

Témata: věda | lidé | MoneyMAG.cz | úmrtí

Diskuze: Vědci zjistili, co se děje po smrti

Počet komentářů: 2, poslední 12.09.2017 06:04 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Sečete (ne)ochotně sekačkou trávu? Pozor, tohle všechno se…

23.04.2018 13:26 Práce se sekačkou se na první pohled jeví jako jednoduchá záležitost, ale opak může být pravdou. Zejména kvůli špatnému zacházení či zanedbané údržbě sekačky jste pak nuceni vyhledat servis a zároveň…

Grilování je zdravé, ale... Jaké chyby rozhodně nedělat?

22.04.2018 12:35 Grilování a horké večery patří k sobě. Jenže každé grilování zvyšuje nebezpečí rakoviny. Jak se bránit? A jaké chyby s grilem rozhodně nedělat? Čtěte abecedu grilování.

Předpověď počasí na noc a pondělí 23. dubna

22.04.2018 10:09 Studená fronta bude postupovat přes naše území dále k východu. Před ní bude k nám bude proudit teplý vzduch od jihozápadu, informuje ČHMÚ.

Děsivá klíšťová encefalitida? I tohle vám denně hrozí