Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bomba pro vinaře: Vína z ČR už brzy na americkém trhu?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Nákupčí potravin a nápojů ze Spojených států amerických budou s českými producenty a distributory vína a medoviny jednat o možnostech obchodní spolupráce. Dvoustranná jednání proběhnou zítra během Česko-amerického vinařského podnikatelského fóra v Praze, které organizuje Hospodářská komora ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství.

Hospodářská komora vidí v oblasti potravinářství a speciálně ve vývozu vína nevyužitý potenciál. Proto ve spolupráci s obchodními komorami a dalšími partnery v USA vytipovala a kontaktovala americké firmy zabývající se dovozem potravin nebo jejich prodejem na trhu v USA a pozvala je v rámci incomingové mise do České republiky, aby se setkali s českými vinaři a distributory vína a medoviny. 

Akce, kterou zahájí prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý společně s prvním náměstkem ministra zemědělství Jiřím Jirsou, se zúčastní mimo jiné nákupčí a distributoři zabývající se distribucí vín a medoviny v New Yorku, Connecticutu, New Hampshiru nebo Chicagu. 

Incomingová mise v režii Hospodářské komory navazuje na podnikatelskou misi do USA, která se uskutečnila letos v květnu a během níž se v zámoří prezentovaly také české firmy z oblasti hi-tech průmyslu, IT, inovací, nanotechnologií, biotechnologií ve zdravotnictví nebo inteligentních sítí (smart grids). 

USA jsou pro ČR nejvýznamnějším obchodním partnerem mimo státy EU. Vývoz českých firem do USA v posledních třech letech rychle roste, vloni se meziročně zvýšil o 11 procent a dosáhl hodnoty 92,2 miliardy korun. České firmy do USA vyvážejí hlavně výrobky na bázi železa a oceli, dále pak motory a turbíny. Důležitým artiklem jsou i součásti motorových vozidel, čerpadla nebo mikroskop

Témata:  víno USA

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy