Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nechutná vám bílé ani červené? Zkuste přírodní modré

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Bílé, červené, nebo modré? Tak už by se brzy mohli ptát číšníci i v českých restauracích, když si zákazník objedná víno. Španělská firma Gik totiž se svým azurovým nápojem expanduje do zbytku Evropy.

Nechutná vám bílé, červené ani růžové víno? Zkuste modré! S prvním nápojem azurové barvy přišla firma Gik, která působí ve Španělsku. V jihoevropské zemi se víno stalo okamžitě hitem, a tak se společnost rozhodla expandovat.

Nápoj vzniká smíšením červených a bílých hroznů, pěstovaných na vinicích poblíž Madridu, včetně odrůdy, která ve slupce obsahuje antokyan. Právě tato látka dodává vínu jeho azurovou barvu, která je tedy přírodní!

Gik obsahuje 11,5 % alkoholu. Sladkou chuť mu dodává nekalorické sladidlo, výrobci se distancují od používání cukrů. Údajně by mělo modré víno chutnat podobně jako ryzlink. V Evropě bude možné nápoj koupit už v létě, za lahev dáte asi 250 korun.

Modré víno začal vyrábět tým mladých lidí, kteří neměli žádnou vinařskou tradici. "Nápoj se zrodil jen tak, pro zábavu a abychom trochu rozvířili vodu," popisuje firma na svých stránkách. Modrým vínem míří hlavně na mladou generaci, která považuje víno a jeho ochutnávání za tak trochu snobské.

Výrobci pak vysvětlují, že vinná kultura by neměla být jen pro výjimečné. "Nevěříme v degustační pravidla a nemyslíme si, že každý, kdo si chce dát sklenku vína, nemusí studovat vinařskou bibli, aby si ji vychutnal," píše španělská firma na svém webu.

Témata:  alkohol víno

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy